עזה סרט מלחמה: כתב חדשות 10 עם צוות מרכבה בדיר אל-בלח

הכתב הצבאי אור הלר יצא לתיעוד נדיר של עבודת הכוחות הלוחמים בטיפול במנהרת טרור ברצועה. במהלך הכתבה, למרות הדבקות של הלוחמים במשימה, נקלעו הטנקים של חטיבה 188 למארב נ"ט של חמאס

זמן צפייה: 23:28

הסיור ברצועת עזה מתחיל בתוך הבטן של מפלצת הברזל או בשמה המקצועי, "מרכבה סימן 3". לוחמי חטיבה 188 של השריון קוראים לה בית, ובתוכה חם, לח ומאוד צפוף. הכיוון: דיר אל-בלח ההרוסה והריקה מתושבים, לאחר שרבים מהם נמלטו לפאתי הרצועה.

זו נסיעה קצרה יחסית, במרחק שני קילומטרים, אבל מאוד איטית מחשש לירי צלפים, מטעני חבלה וטילים נגד טנקים שהפכו במבצע הנוכחי לאחד הנשקים המאיימים של ארגוני חמאס וג'יהאד ברצועה. מסביב חיפוי של טנקים נוספים, כוחות רגלים וכוחות הנדסה כחלק מכוח הלחימה.

אחרי הנסיעה במרכבה מגיעים לאזור המכונה מגנן, ושם הכלים ההנדסיים הכבדים עובדים על מנהרה שנתפסה בעקבות שקיעה של טרקטור בתוואי השטח. "התחלנו להפוך את הקרקע איפה שהוא שקע", מספר מפקד גדוד בחטיבה 188, סגן-אלוף רועי. "מצאנו את הפיר הזה רק בגובה מטר וחצי מתחת לפני הקרקע", הוא מוסיף.

לאורך כל הפעולה מגוננים חיילי צה"ל ברובים שלופים מאחר ובכל רגע נתון עלול להופיע מחבל מתוך המנהרה, ובכל רגע נתון יכולים להיות חיי החיילים בסכנה, כשהחיילים מספרים על מתח קבוע ועל כך שהם נדרשים להיות כל הזמן דרוכים.

החיילים בשטח מאושרים למצוא את המנהרות הללו ומרגישים תחושת סיפוק גדולה מאוד. למרות זאת הסכנה מרחפת כל הזמן מעל הראש ולטנקים עצמם באמצעות אותם טילים נגד טנקים. בדרך חזרה לשטח ישראל, האיום הפך לסכנה של ממש ואותם טילים נורו לעבר הטנקים. ומהשקט שהיה בטיפול המנהרה באותו מגנן הטנקים נקלעו למארב נ"ט של חמאס.