ראש אגף המבצעים: "הסיכולים מוכיחים כי מי שפועל נגדנו ייפגע"

האלוף עודד בסיוק התראיין בתוכנית "שישי" וסיפר על המטרות, השאיפות ושיטות הפעולה של מבצע "מגן וחץ". הוא התייחס לפגיעה בבלתי מעורבים ואמר כי "זו אינה דרכנו", והוסיף כי קשה לומר כיצד ניתן יהיה למדוד את תוצאות המבצע. "לא יכול להתחייב שלא נצטרך לחזור על זה. אבל אם נצליח לייצר הרתעה ושקט לתושבי הדרום - המטרות יושגו"

זמן צפייה: 06:51

ראש אגף המבצעים, האלוף עודד בסיוק, התראיין הערב (שישי) בתוכנית "שישי" והתייחס לחיסול בכיר הג'יהאד האיסלאמי איאד אל-חסני הערב במרכז רצועת עזה. "הוא החליף בשרשרת הפיקוד את חליל בהיתיני, שסוכל בתחילת המבצע", אמר האלוף בסיוק, "זוהי ההוכחה שמי שפועל מולנו - סופו להיפגע. בסופו של דבר, הסיכולים עובדים. הרבה אנשים ואירגונים צופים במה שקורה, וחשוב שיבינו את המסרים הנכונים. לכולם ברור באיזה צד עדיף להיות בלחימה הזו, וזה מובהק"

כשנשאל האלוף בסיוק מתי לדעתו המבצע עתיד להסתיים, הוא ענה כי אינו רוצה להעריך ושקשה לדעת. כמו כן, הוא ביקש שלא לנסות לחזות את מועד סיום המבצע - אלא להיות סבלניים. "המבצע הזה הוא מבצע יזום. הוא מנוהל ביוזמה ובשליטה שלנו. הצד שבבעיה הוא הצד השני, והוא זה שחווה קשיים - אין לו אפילו שרשרת פיקוד פעילה".

כמו כן, האלוף בסיוק תיאר את מטרת המבצע: "זה מבצע ממוקד ג'יהאד. הג'יהאד הוא מעין 'שחקן חופשי' שמפריע למשטר הביטחון ותוקף את ישובי הדרום ואזרחי ישראל. באנו לאפס אותו - זו המטרה שלנו".

בכירי הג'יהאד האיסלאמי שחוסלו במבצע מגן וחץ
בכירי הג'יהאד האיסלאמי שחוסלו במבצע מגן וחץ | צילום: דובר צה''ל

בנוסף, האלוף בסיוק נשאל האם האפשרות להפעיל כוח חזק - שאף עלול להרוג אזרחים - עלתה על הפרק. על כך הוא ענה: "ראשית, צה"ל עושה מאמצים רבים לצמצם את הפגיעה בבלתי מעורבים. זוהי אינה דרכנו. שיטת הפעולה שאנחנו מפעילים במבצע הם השיטה הנכונה בשלב הזה. שיהיה צורך לעשות דברים אחרים, נעשה דברים אחרים. כרגע אנו מפעילים את כלי הסיכולים ככלי העיקרי".

מגן וחץ, יירוט של כיפת ברזל מעל שמי עוטף עזה
יירוט של כיפת ברזל מעל שמי עוטף עזה | צילום: רויטרס

כשנשאל האלוף בסיוק כיצד ניתן  למדוד את תוצאות המבצע וההישגים, הוא השיב: "קשה לומר, והלחימה בטרור היא לחימה מתמשכת וסזיפית ואני לא יכול להתחייב שלא נצטרך לחזור על זה. אבל אם נצליח לייצר הרתעה ושקט לתושבי הדרום - המטרות יושגו. אבל אני מבקש להסתכל על היקף ההישגים המשמעותי שיש כאן. זה לא אומר שלא יהיו שעות קשות, זה יכול להיות. אני מבקש להישמע להנחיות של פיקוד העורף"