נתניהו: "הודפים לחצים, אי אפשר לנהל מלחמה בלי סיוע הומניטרי"

ראש הממשלה קיים מסיבת עיתונאים עם השרים גלנט וגנץ, ולשאלת חדשות 13 הוא השיב: "לא הייתה עסקה רצינית להשבת החטופים. נגיע לראשי חמאס". גלנט: "נפעל גם בדרום הרצועה". גנץ ללפיד: "אשמח שייכנס לממשלה. פוליטיקה? אחרי המלחמה"

זמן צפייה: 29:05

ביום ה-43 למלחמה ובפעם השלישית מאז שהחלה, קיימו הערב (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ מסיבת עיתונאים בקריה שבתל אביב. ראש הממשלה פנה למשפחות החטופים ואמר: "עד לרגע זה לא הייתה עסקה; כשיהיה לנו מה לומר – נדווח". הוא הוסיף: "השמדנו מוקדי שלטון ומנהרות של חמאס. אנו ממשיכים קדימה בכל הכוח. עשרות מחבלים חוסלו והיד עוד נטויה. אנחנו מנצחים בזכות הלוחמים והלוחמות".

"דבר נוסף שמביא את ההישג: כיפת ברזל מדינית שמאפשרת לנו להילחם ולהביא את הניצחון", הוסיף נתניהו, "אחרי 43 ימים של לחימה, זה לא מובן מאליו. אני מעריך את זה שארה"ב תחת הנהגתו של ג'ו ביידן רואה עין בעין עם ישראל. אי אפשר לנהל את המלחמה בלי סיוע הומניטרי". נתניהו השיב על שאלת חדשות 13 בנוגע לעסקת חטופים: "לא הייתה הצעה על הפרק". על האפשרות של חיסול ראשי חמאס בחו"ל: "כולם בני מוות, נגיע אליהם".

במקביל, דווח כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי אחרי המלחמה - "על הרשות הפלסטינית לשלוט בעזה וביהודה ושומרון". נתניהו נשאל על כך - והשיב: "הרשות הפלסטינית במתכונתה הנוכחית איננה מסוגלת לקבל את האחריות על עזה. אחרי שנלחמנו - נמסור את זה להם? אבו מאזן אחרי 43 יום מסרב עדיין לגנות. שרים בכירים שלו חוגגים את מה שהיה, הם משלמים לרוצחים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1811232108' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='הצהרת נתניהו' poster='' kid='1_vjyeiztg' duration='655']

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "בימים האחרונים עברנו לשלב השני בלחימה ברצועת עזה. התוצאות ניכרות לעין. חמאס מוכה באופן קשה. הוא מאבד מפקדות, הוא מאבד מנהרות, הוא מאבד בונקרים, מפקדיו נפגעים בכל הרמות. אלפי מחבלים נהרגו בשבועות ובימים האחרונים. אנחנו מגיעים לכל המקומות הרגישים לחמאס ופוגעים בהם. אנחנו לא מהססים לעשות כל פעולה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1811232112' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='הצהרת גלנט' poster='' kid='1_k7ad1ghj' duration='339']

עוד אמר גנלט: "הדבר הזה מושג בזכות אומץ הלב, הנחישות, הדייקנות והקטלניות של לוחמי צה"ל באוויר, בים וביבשה, וגם כתוצאה מהשילוב המצוין בין כוחות האוויר, היבשה והים. כל יום שעובר פוחתים המקומות שבהם מחבלי חמאס יכולים להסתובב. מי שהיה בצד המערבי של העיר מבין זאת היטב כבר פגש את עוצמת צה"ל. גם מי שנמצא בדרום הרצועה יבין זאת בקרוב. חמאס מבין רק כוח". הוא הוסיף: "עיסוק בפוליטיקה בשעה זו גורם לפיצול".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1811232117' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='הצהרת גנץ' poster='' kid='1_tk7we02u' duration='211']

השר גנץ אמר: "המערכה מתרחבת והיא תסתיים רק כשנבטיח את הביטחון ונשיב את הבנים והבנות הביתה. המלחמה תימשך בעוצמה רבה. אחר כך תהיה תקופת לחימה נוספת. רק לאחר מכן יהיה שקט וביטחון. ייקח כמה זמן שייקח, אנחנו נחושים. במלחמה הזו אנחנו צודקים ואנחנו גם צריכים לגייס את הניסיון והאחריות שלנו ולהיות שקולים וחכמים".

"חבריי ואני הצטרפנו לממשלה ולקבינט כי בעת הזו נדרשות החלטות קשות, ויש לקבל אותן בה בהסכמה רחבה ככל שניתן", הוסיף גנץ, "החלטות קשות כאלו מתקבלות כל העת. אנחנו כאן כהנהגה, נקבל אותן באחריות מלאה – בטוב וברע. נעדכן את הציבור עליהן. נדרשות החלטות קשות בעת הזו". הוא הוסיף: "אשמח שלפיד יצטרף לממשלה".