דיווח: יחידות מובחרות נכנסו למנהרות חיזבאללה לקראת פעולה

לפי וול סטריט ג'ורנל, יחידות מיוחדות של צה"ל פשטו בסוף השבוע על דרום לבנון, ונכנסו למנהרות חיזבאללה כדי לאסוף מודיעין "כהכנה לפעולה קרקעית אפשרית בהמשך השבוע". גלנט ללוחמים בצפון: "חיסול נסראללה - שלב חשוב, אך לא הסוף. נפעיל את כל היכולות, גם אתכם"

זמן צפייה: 06:01

כוחות מיוחדים ישראלים ביצעו פשיטות מצומצות וממוקדות בדרום לבנון, וזאת לשם איסוף מודיעין לקראת תמרון קרקעי אפשרית שעשוי להתחיל באופן רשמי כבר במהלך השבוע, כך לפי דיווח שפורסם היום (שני) ב"וול סטריט ג'ונל", המסתמך על מידע שמסרו גורמים המעורים בפרטים.

הפשיטות, לפי הדיווח, שכללו כניסה למנהרות של חיזבאללה הממוקמות לאורך הגבול, התרחשו לאחרונה כמו גם במהלך החודשים האחרונים כחלק מהמאמץ הנרחב של ישראל לפגוע ביכולות חיזבאללה לאורך הגבול.

תרגיל חטיבתי בגבול הצפון
תרגיל חטיבתי בגבול הצפון | צילום: דובר צה"ל

העיתוי של כל פעולה קרקעית עתידית יכול להשתנות, אמרו הגורמים. ישראל נמצאת תחת לחץ כבד של ארה"ב שלא לבצע תמרון נרחב. לא ברור כמה זמן ישראל תשאף להחזיק בשטח אליו תפלוש, או שאולי תתבצע סדרה של מספר פעילויות קרקעיות שונות.

גורם ישראלי בכיר אמר בשבוע שעבר כי ישראל מקווה להימנע מפלישה קרקעית ללבנון. עם זאת, נאמר, כי היא בונה את כוחותיה בצפון עם מעבר ללחימה ממוקדת מול חיזבאללה.

יואב גלנט בגבול הצפון
יואב גלנט בגבול הצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גלנט ללוחמים בצפון: "חיסול נסראללה - שלב חשוב, אך לא הסוף. נפעיל את כל היכולות, גם אתכם"

שר הביטחון יואב גלנט סייר הבוקר בגבול הצפון - שם נפגש עם לוחמי חטיבה 188 של חיל השריון ולוחמי גולני. הוא אמר להם כי "חיסול נסראללה הוא שלב חשוב מאוד, אבל זה לא הכול. אני אומר כאן לאנשי המילואים ולאנשי הסדיר: כל מה שצריך לעשות - נעשה. המטרה שלנו היא להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם. נהיה מוכנים לעשות כל מאמץ. זו המשימה שלכם, זו המשימה של צה"ל וזה מה שנעשה. נפעיל את כל מה שצריך - את הכוחות שלכם ואחרים מהאוויר, מהים וגם מהיבשה. שיהיה בהצלחה".

התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות לבנון
זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות | צילום: רויטרס

אתמול, יום לאחר שצה"ל הודיע באופן רשמי על חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, בתקיפה בדאחייה בביירות, ברשת "ABC" דווח כי לפי גורמים אמריקנים, ייתכן שצה"ל כבר מבצע, או יחל לבצע בקרוב, תמרון קרקעי מצומצם או "תנועות בגבול" בשטח לבנון, במטרה לסלק עמדות חיזבאללה מהאזור.

לפי אותם הגורמים, נראה שישראל עדיין לא החליטה באופן סופי האם ​​לפתוח במבצע קרקעי - אך מוכנה לכך. הם הוסיפו כי אם אכן תתרחש פעולה קרקעית, היקפה ככל הנראה יהיה מוגבל. נטען כי מטרת התמרון היא השבת המפונים מהצפון לבתיהם.

בתוך כך, הגורמים התייחסו לדיווחים השונים לפיהם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין זעם כששר ששר הביטחון יואב גלנט הודיע ​​לו על הפעולה לחיסול נסראללה. לדבריהם "אנו נושאים בהרבה סיכונים" באזור, ואנשינו לא קיבלו הודעה מוקדמת על החיסול כדי להתכונן לפעולות עוינות מצד חיזבאללה.