מתנחלים הציתו רכוש בכפר ליד שכם; פלסטיני נהרג, ישראלי נעצר

כ-50 מתנחלים רעולי פנים נכנסו לכפר הפלסטיני ג'ית והציתו כלי רכב ובתים. הפלסטינים דיווחו על צעיר כבן 23 שנורה למוות ואדם נוסף שנפצע קשה. כוחות מג"ב הגיעו למקום, צה"ל טען: נבדק הדיווח על פלסטיני שנהרג. נתניהו: "האחראים יועמדו לדין"

זמן צפייה: 00:59

פשיעה לאומנית בשטחים: כ-50 מתנחלים רעולי פנים נכנסו הערב (חמישי) לכפר הפלסטיני ג'ית הסמוך לשכם והציתו רכוש. לפי הפלסטינים, בן 23 נהרג אש מתנחלים - ואדם נוסף נפצע קשה. על-פי דיווחים, לפחות שישה כלי רכב עלו באש וארבעה בתים נשרפו. למקום הוקפצו כוחות של משמר הגבול - שמנסים לפנות את המתפרעים. צה"ל הודיע כי נעצר אזרח ישראלי, וכי נבדק הדיווח כי פלסטיני נהרג.

"בשעות הערב, עשרות אזרחים ישראלים, חלקם רעולי פנים, נכנסו לכפר ג׳ית שבשומרון הציתו רכבים ומבנים בכפר, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה", נמסר מדובר צה"ל, "כוחות צה"ל ומג"ב קפצו לכפר תוך דקות לאחר קבלת הדיווח, השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וירי לאוויר, והוציאו את האזרחים הישראלים מהכפר".

עוד נמסר מדובר צה"ל: "כוחות הביטחון עצרו אזרח ישראלי אחד שהועבר להמשך טיפול משטרת ישראל. נבדק הדיווח אודות פלסטיני שנהרג במהלך האירוע. בעקבות האירוע החמור נפתחה חקירה משותפת של צה״ל, שב"כ ומשטרת ישראל. צה"ל מגנה אירועים מסוג זה ואת הפורעים, אשר פוגעים בביטחון, החוק והסדר, ומסיתים את צה״ל וכוחות הביטחון ממשימתם העיקרית לסכל טרור ולהגן על ביטחון התושבים".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2408152033' autoplay='0' credit='' desc='הצתות בכפר ג′ית' poster='' kid='1_rbkdwxj8' duration='10']

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה נתניהו רואה בחומרה את ההתפרעויות שהיו הערב בכפר ג׳ית, שכללו פגיעה בנפש וברכוש על-ידי ישראלים שנכנסו לכפר. מי שנלחם בטרור הם צה״ל וכוחות הביטחון, ולא אף אחד אחר. האחראים לכל מעשה עבירה ייתפסו, ויועמדו לדין".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408152041' autoplay='0' credit='' desc='הצתות בכפר ג′ית' poster='' kid='1_z52f7p66' duration='26']

הנשיא יצחק הרצוג התייחס לאירועים: "אני מגנה באופן נחרץ את הפרעות הערב בשומרון. מדובר במיעוט קיצוני שפוגע בציבור המתיישבים שומר החוק ובהתיישבות כולה ובשמה ומעמדה של ישראל בעולם בתקופה רגישה וקשה במיוחד. זוהי לא דרכנו ובטח לא דרכה של תורה ושל היהדות. על גורמי אכיפת החוק לפעול באופן מיידי כנגד התופעה החמורה הזו ולהביא לטיפול בפורעי החוק".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר: "הפורעים הערב בג'ית לא קשורים בשום צורה להתיישבות ולמתיישבים. הם עבריינים שצריכים להיות מטופלים על ידי רשויות האכיפה במלוא חומרת הדין. אנו בונים ומפתחים את ההתיישבות בצורה חוקית וממלכתית, מגבים את צה"ל במאבקו בטרור, ומסתייגים בתוקף מכל גילוי של אלימות עבריינית אנרכיסטית שאין לה דבר וחצי דבר עם אהבת הארץ וההתיישבות בה".

יו"ר מפלגת הדמוקרטים יאיר גולן אמר: "את נציגי הפורעים בכפר ג'ית נתניהו הכניס לכנסת ומינה לשרים. לכן אין מדובר במיעוט קיצוני ובבעיה קטנה, אלא בקבוצה אלימה הזוכה לתמיכה שלטונית עצומה. ללא החלפת הממשלה הציבור האלים הזה ימשיך לנהל את ישראל ולהוביל אותה לאבדון".

הצתה בכפר ג'ת
הצתה בכפר ג'ת

מארגון "יש דין" נמסר בתגובה: "ארבעה בתים ושש מכוניות נשרפו בכפר ג׳ית, עד לרגע זה אין עצורים מקרב המתנחלים הפורעים. במקרים דומים אחרים בנוכחות הצבא לא היו עצורים, אנחנו דורשים מהצבא והמשטרה לעשות את עבודתם. מה שראינו הערב היא אלימות מתנחלים בחסות הצבא".