צה"ל סיים את ההכנות לתקיפה באיראן; ארה"ב תגברה כוחות במזה"ת

בזמן שבצה"ל סיימו את ההכנות לקראת תקיפה ברפובליקה האיסלאמית, וגם את ההכנות בהגנה למתקפת תגובה, בארה"ב שולחים מסר לאיראן ומתגברים כוחות בשטח. עם זאת, האמריקנים עדיין מעוניינים שישראל תסיים את המערכה מול טהרן מבלי להביא להסלמה. גורמים ישראלים: "נצמד לאינטרס הישראלי בלבד, אך אין דד-ליין מסוים"

זמן צפייה: 05:50

ההכנות לתקיפה באיראן: ארצות הברית שולחת הערב (שישי) מסר חד לטהרן, ומעבה את כוחותיה במזרח התיכון. כחלק מהתגבור, הגיעו לאזור מטוסי F-16 של הצבא האמריקני שהוצבו בבסיס בגרמניה. עם זאת, בארה"ב עדיין מעוניינים שישראל תסגור בצורה שקטה את האירוע מול איראן מבלי להביא להסלמה. בכירים ישראלים אומרים הערב לחדשות 13 כי ישראל "תיצמד לאינטרס הישראלי בלבד, אך אין היצמדות לדד-ליין מסוים".

בישראל מעוניינים מצד אחד להעביר מסר מהדהד לאיראן, כי מתקפת הטילים שלה לפני כשלושה שבועות לא תעבור ללא תגובה, אך מנגד, מקשיבים גם לבקשות האמריקניות. במקביל, בצה"ל סיימו את ההכנות לתקיפה, כך גם בחיל האוויר באופן ספציפי, וגם את ההכנות בהגנה, כשההערכה היא שאיראן תגיב לתקיפה באופן מהיר ולא תמשוך את הזמן.

הלילה דווח ב"ניו יורק טיימס" האמריקני כי המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הורה לכוחות המזוינים במדינתו להיערך למלחמה עם ישראל, במידה וזו תחליט להוציא לפועל מתקפה רחבת היקף בשטח הרפובליקה האסלאמית.

לפי הדיווח, המתבסס על מספר מקורות איראניים, טהרן עשויה להבליג ולא להגיב לתקיפה הישראלית הצפויה, אם זו תהיה מצומצמת ותכוון נגד בסיסיים צבאיים ומחסני טילים של משטר האייתוללות. גורמים ביטחוניים וצבאיים ששוחחו עם ה"ניו יורק טיימס" בעילום שם הדגישו כי איראן מכינה מספר תגובות אפשריות נגד ישראל, אך הדגישו כי אופי התגובה והיקפה ייקבעו בסופו של דבר על בסיס חומרת התקיפה של צה"ל.

במקרה שישראל תבחר לתקוף מתקני גרעין, מתקני אנרגיה או לפגוע בבכירים איראניים, חמינאי הורה להוציא לפועל תגובה קשה. גורמים איראניים מסרו כי תקיפה ישראלית שתגרום לנזק משמעותי תגרור תגובה שעלולה לכלול שיגור של אלף טילים בליסטיים, לצד החרפת התקיפות נגד ישראל מצד שלוחותיה של טהראן ברחבי המזרח התיכון.