ראש המוסד הגיע לקהיר: "ארה"ב מפעילה לחץ אדיר על המו"מ"

גורמים מצריים אמרו ל"אל-ערבי אל-ג'דיד" כי לפי הערכות, הסכם על הפסקת האש ייכנס לתוקף בעיד אל-פיטר, שמציין את סיום רמדאן - כבר בסוף השבוע הקרוב. בתוך כך, הערב הגיעה המשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד לשיחות בקהיר. גורם מדיני לחדשות 13: "ארה"ב לוקחת את הפיקוד בניהול המו"מ, מפעילה לחץ אדיר"

זמן צפייה: 01:11

משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע הגיעה היום (ראשון) לשיחות המשא ומתן בקהיר. גורם מדיני אמר לחדשות 13 כי "ארה"ב לוקחת את הפיקוד בניהול המשא ומתן. היא מפעילים לחץ אדיר".

מוקדם יותר מסרו גורמים מצריים לעיתון הקטרי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי לפי הערכות, הסכם הפסקת אש זמנית ייכנס לתוקף בימי עיד אל-פיטר, שמציינים את סוף חודש רמדאן, כבר השבוע.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי ישראל נחושה "להשלים את חיסול חמאס בכל רצועת עזה לרבות רפיח, ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל". עוד אמר כי המלחמה הזאת חשפה לעולם את מה שישראל ידעה תמיד - איראן היא זו שעומדת מאחורי המתקפה נגדנו באמצעות שלוחיה, ואלה מתקפות רבות. מאז ה-7 באוקטובר אנחנו מותקפים בחזיתות רבות על ידי שלוחותיה של איראן - חמאס, חיזבאללה, ח׳ותים, מיליציות בעיראק ובסוריה וגם התקפות אחרות".

ראש המוסד דדי ברנע
ראש המוסד דדי ברנע. יעמוד בראש המשלחת לקטר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

השיחות בקהיר מתקיימות ברקע הלחץ המדיני ההולך וגובר על ישראל מצד הקהילה הבינלאומית להביא לסיום המלחמה, ומנגד - הניסיון של ישראל לזכות באשראי נוסף ללחימה ולהביא לעסקת חטופים. במסגרת הניסיון הזה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד סדרת פגישות עם בכירי ממשל ביידן. במקביל, שר החוץ ישראל כ"ץ יגיע היום עם משפחות החטופים לאיטליה.

גורם מדיני מסר ביום שישי לחדשות 13 כי הגעתו של ברנע לקהיר מוטלת בספק, היות שקטר לא נענתה לבקשת ישראל להגביר את הלחץ על חמאס, לרבות באמצעות גירוש משפחות וראשי טרור מהרצועה - ובסגירת חשבונות בנק שמשמשים מחבלים. הגורם הוסיף כי נסיעה שכזו תעלה את רף הציפיות בקרב הציבור ומשפחות החטופים - וכי ישראל לא תשתתף ב"הצגה ריקה מתוכן" שמנסה לארגן ארה"ב.