צה"ל הציג לרמטכ"ל את ממצאי התחקיר על בארי: "נכשלנו בהגנה"

ביום חמישי יפרסם צה"ל את ממצאי התחקיר על הטבח והקרב הקשה בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר. בין שלל האירועים, התחקיר עוסק גם בשאלת התנהלותו של מפקד "עוצבת הבזק", תת-אלוף ברק חירם, באירוע הירי לבית של פסי כהן

זמן צפייה: 02:08

"נכשלנו בהגנה על בארי": ביום חמישי יציג צה"ל את התחקיר על הטבח והקרב הקשה בקיבוץ ב-7 באוקטובר. הממצאים הראשוניים נמסרו כבר היום (שני) לרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי - אך עדיין דרושות השלמות. התחקיר חושף שורת כשלים קשים, בהם אי-חתירה למגע ואי-הבנת תמונת הנפגעים.

אלוף מיקי אדלשטיין, הממונה על התחקירים, יציג תחילה את הממצאים ל-23 המשפחות השכולות ולחברי קיבוץ בארי ביום חמישי. לאחר מכן הם יוצגו בשלמותם לרמטכ"ל - ויפורסמו לציבור. יודגש כי טרם התקבלו החלטות.

ממדי החורבן בקיבוץ בארי חרבות ברזל
החורבן בקיבוץ בארי אחרי הטבח | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי | צילום: אריק מרמור, פלאש 90
הרס אחרי הטבח בבארי
ההרס אחרי הטבח בבארי | צילום: רויטרס

בין שלל האירועים, התחקיר עוסק גם בשאלת התנהלותו של מפקד "עוצבת הבזק", תת-אלוף ברק חירם, באירוע הירי לבית של פסי כהן, שבמסגרתו נורו פגזי טנק ו-12 בני ערובה נהרגו. בן ערובה נוסף נרצח לאחר מכן בידי מחבלי חמאס. במקום התנהל קרב בין לוחמי צה"ל, בפיקודו של תא"ל חירם, לוחמי ימ"מ - לבין המחבלים. לפי הערכות, התחקיר לא ישפיע על קידומו של תא"ל חירם למפקד אוגדת עזה.

תא"ל ברק חירם
תא"ל ברק חירם | צילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל ישלים בתקופה הקרובה את התחקירים המבצעיים של אירועי 7 באוקטובר. לאחר סיכום התחקירים, הם יוצגו קודם לקהילות יישובי וקיבוצי הדרום, למשפחות החטופים ולמשפחות השכולות, ולאחר מכן יפורסמו בשקיפות לציבור. כלל התחקירים יפורסמו באתר צה"ל ויהיו נגישים לכל אזרח. אנו מבקשים לכבד את נפגעי 7 באוקטובר ולהימנע מהעברת מידע לא מאומת או שמועות בנוגע לתחקירים, טרם פרסומם הרשמי על-ידי דובר צה"ל".