ראשי רשויות בצפון לשרים: "יש כבר מי שחושב על רילוקיישן"

ראשי רשויות בצפון שנפגשו עם שרי קבינט המלחמה ושרים נוספים, אמרו להם כי אם לא תוצג תוכנית להסרת האיום הביטחוני שתביא להשבת התושבים לבתיהם - ייתכן שחלק מהם לא יחזרו כלל. סמוטריץ' השיב: "בסוף צריך למתוח את הקו איפשהו. למשל - רמת הגולן. הטילים של נסראללה לא יעצרו בצפת וחיפה; הם מגיעים גם לתל אביב". גנץ: "מעודד אתכם להמשיך להיאבק". נתניהו הבטיח: "אביא החלטת ממשלה לפיתוח יישוביכם בסך 3.5 מיליארד ש"ח"

נתניהו ושריו בפגישה עם ראשי רשויות הצפון
נתניהו ושריו בפגישה עם ראשי רשויות הצפון | צילום: חיים צח / לע"מ

ראשי רשויות בצפון שנפגשו היום (שלישי) עם שרי קבינט המלחמה ושרים נוספים, אמרו כי בהיעדר תוכנית אזרחית ואופק לחזרת התושבים לבתיהם - לאחר הסרת האיום הביטחוני - "יש כבר מי שחושב על רילוקיישן". ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח בתגובה כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה בהקדם את ההחלטה לפיתוח הצפון שמתגבשת בימים אלה, על סך 3.5 מיליארד ש"ח.

ראש מועצת מרום הגליל, עמית סופר, אמר: "אני רוצה לדבר על 'היום שאחרי'. כולם מתנהלים דרך הפריזמה הצבאית. יש אנשים שחושבים על רילוקיישן. צריך לחשוב איך מחזיקים את האוכלוסייה. אם תושבים יזהו אופק אזרחי, יבינו שיש תוכנית - הם יישארו". ראש העיר קריית שמונה, איתן שטרן, הוסיף: "אין לנו הכנסות ויש לנו הוצאות גדולות מבעבר. למשל - אבטחה. אם לא אציב אבטחה - יבזזו את כל העיר".

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' השיב: "אגיד משהו לא פופולרי. בסוף צריך למתוח את הקו איפשהו. למשל - רמת הגולן. הטילים של נסראללה לא יעצרו בצפת וחיפה; הם מגיעים גם לתל אביב". השר בני גנץ אמר: "אנחנו בשגרת חירום מתמשכת וזה אתגר גדול מבחינה ביטחונית, כלכלית וחברתית; זה בא לידי ביטוי גם במרחב עצמו וגם בכל חלקי הארץ. צריך לתמוך בקהילות במרחב המקורי שלהן ובמקומות שאליהם הן פונו. האתגר הכי גדול הוא אתגר המנהיגות. אני מעודד אתכם להמשיך. זה מצב של 'עץ או פלי' - להיאבק על הדרישות שלכם לצד חיזוק התושבים".

זירת נפילה בקריית שמונה. ארכיון
זירת נפילה בקריית שמונה. ארכיון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

במפגש השתתפו ראשי רשויות מהמועצות והיישובים מטה אשר, כפר ורדים, גליל עליון, חורפיש, יסוד המעלה, מבואות חרמון, מעלה יוסף, מעלות, מרום גליל, נהריה, פקיעין, פסוטה, קריית שמונה, צפת, מטולה, כסרא סמיע, בית ג׳אן, גוש חלב, מעיליא, גולן, קצרין, מג׳דל שמס, מסעדה וחצור הגלילית.