בציוד של המחבלים שפלשו לישראל: מפות עם כתובות של קצינים בכירים

ההערכה החדשה בצה"ל היא כי 3,000 מחבלי חמאס חמושים פלשו לישראל בשבת השחורה, והם הגיעו עם מפות שכללו בין היתר כתובות של קציני צה"ל שגרים בעוטף, וכן עם מפות של מגורי הקצינים הבכירים במפקדת אוגדת עזה - במטרה לחטוף אותם לרצועה

זמן צפייה: 03:24

מחבלי החמאס שפרצו את גדר רצועת עזה ופלשו לישראל בשבת השחורה הגיעו עם מפות שכללו בין היתר כתובות של קציני צה"ל בכירים שגרים בעוטף, כך נחשף הערב (רביעי) במהדורה המרכזית. באחד המקרים, המחבלים כבר הגיעו ליישוב בו מתגורר קצין בכיר, אך כוחות שהגיעו למקום ניהלו אתם קרב וחיסלו אותם. בנוסף, המחבלים שחדרו למפקדת אוגדת עזה ברעים הצטיידו עם מפות של מגורי הקצינים הבכירים, במטרה לחטוף אותם לרצועה.

ההערכה החדשה בצה"ל היא כי 3,000 מחבלי חמאס חמושים פלשו לישראל ב-7 באוקטובר, זאת לעומת ההערכה הראשונית לפיה היה מדובר בפחות מ-2,000 מחבלים. המספר לא כולל את האספסוף הלא-חמוש שפלש בגל השני של ההסתערות ההמונית על ישראל. בקרבות הבלימה ביומיים הראשונים למלחמה הרגו לוחמי צה"ל כאלף מתוך המחבלים שפלשו לישראל, ונשבו כ-200. עשרות עד מאות מגופות המחבלים עדיין פזורות בשטח סביב גבול הרצועה, ובצה"ל מקווים להשלים את פינויים בימים הקרובים.

המהלך הקרקעי הנוכחי מבוסס על תוכנית התקפה חדשה לחלוטין, אשר גובשה ותוכננה יש מאין בשבועיים וחצי הראשונים של המלחמה, ולא על בסיס התכניות האופרטיביות לרצועת עזה בשנים האחרונות, שתוכננו ותוקפו וגם אושרו במטכ"ל בתום מלאכה של חודשים ארוכים. בצבא אומרים היום כי מטרות המלחמה שהציג הדרג המדיני - השמדת היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס והפסקתו כריבון ברצועת עזה - הן נכונות, ריאליות ובהירות, אך השלמתן תימשך מספר חודשים ותכלול אופני ביצוע שונים, ולא בהכרח רק תמרון קרקעי.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311011914' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='ההקלטה שחשף צה"ל' poster='' kid='1_85dgd6c9' duration='98']

בתוך כך, הערב חשף דובר צה"ל חשף בתקשורת הבינלאומית כיצד לוקח חמאס דלק מבתי החולים ברצועה, על חשבון הצרכים ההומניטריים של תושבי עזה. השיחה שנחשפה, בין מפקד בגדוד מערב ג'באליה של חמאס ותושב עזתי, בהשתתפות מנהל בית החולים האינדונזי, מהווה הוכחה נוספת לשימוש הציני של חמאס במשאבים ההומניטריים ברצועה.

חרבות ברזל תצלום אוויר של בית החולים האינדונזי בעזה
תצלום אוויר של בית החולים האינדונזי בעזה | צילום: דובר צה"ל

בנוסף, השיחה מאשרת כי חמאס שולט במשאבי האנרגיה הקיימים ברצועה ובוחר לנתבם לצרכיו המבצעיים על חשבון צרכי האוכלוסיה האזרחית. כפי שחשף צה"ל לפני מספר ימים, חמאס משתמש בשגרה ובחירום בתשתיות הומניטריות ברצועת עזה לטובת פעילות הטרור שלו תוך ניצול המשאבים ההומניטריים באופן ציני ועל חשבון תושבי הרצועה.