לאחר הפגיעה במעון רה"מ: השב"כ מגביר את האבטחה על בכירים ישראלים

פרסום ראשון: בעקבות ניסיונותיהם הגוברים של איראן וארגוני הטרור לפגוע בבכירים בארץ, שירות הביטחון הכללי נקט בשורת צעדים להגברת האבטחה סביב אישים שכיהנו במשרות רמות דרג בעבר ובהווה

זמן צפייה: 01:09

פרסום ראשון: על רקע הניסיונות הגוברים לפגוע בבכירים ישראלים, שהגיעו לשיא עם פגיעת כטב"ם של חיזבאללה בביתו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה ביום שבת, השב"כ החל לנקוט בשורת צעדים להגברת האבטחה על בכירים מדיניים וביטחוניים בעבר ובהווה. כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

דבר הפגיעה הישירה במעונו של רה"מ בנימין נתניהו הותר היום לפרסום, לצד תמונה מזירת הפגיעה - בה ניתן לראות את הנזק שנגרם למבנה. בחיזבאללה קיבלו אחריות על השיגור לעבר המעון, במסגרת מסיבת עיתונאים שערך בכיר בארגון הטרור בדאחייה שבביירות.

הפגיעה בקיסריה עוררה זעם רב בסביבתו של נתניהו, ובכירים בדרג המדיני הפנו אצבע מאשימה לכיוונה של איראן. בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנערכה שלשום תקפו השרים את הרמטכ"ל הרצי הלוי ואת צה"ל, בטענה כי התגובות לפגיעה במעונו של נתניהו "רפות מדי", וזאת לאחר תיאום מוקדם עם ראש הממשלה.

כטב"ם ה"ציאד 107
כטב"ם של חיזבאללה | צילום: דובר צה"ל

זמן קצר לפני ההתכנסות, נתניהו נפגש עם השרים, פרט לשר הביטחון יואב גלנט שנכח בהערכת מצב, ושם, לפי מספר שרים שנכחו, סוכם כי השרים ימתחו ביקורת על בכירי מערכת הביטחון לאחר סיום הישיבה. בתחילת הישיבה אמר נתניהו כי "מדובר על חציית קו אדום בוהק", וביקש לשמוע רעיונות. בין היתר, שר התחבורה מירי רגב אמרה כי "צריך לתקוף ישירות באיראן", והשרים אבי דיכטר ויריב לוין הוסיפו: "צריך לפגוע בבכירים מדיניים בלבנון".