"בשעות הראשונות הסתכלנו צפונה": ציטוטי הרמטכ"ל מבוקר 7 באוקטובר

בחלוף 5 חודשים מפרוץ המלחמה, ציטוטים משיחה של רב-אלוף הרצי הלוי עם קצינים בצה"ל, שהגיעו לידי חדשות 13, חושפים: בשעות הראשונות של הטבח, במערכת הביטחון חששו ממתקפה בשתי חזיתות. רק אחרי יותר מ-6 שעות הבינו בצה"ל - חיזבאללה לא הכיר את תוכנית חמאס

זמן צפייה: 01:54

בין השאלות שעדיין מרחפות בנושא מתקפת 7 באוקטובר, בולטת אחת - מה התרחש בשעות הראשונות של הטבח בצמרת מערכת הבטחון. הערב (חמישי) פרסמנו במהדורה המרכזית ציטוטים משיחה סגורה של הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בה חשף כי בצמרת הבטחונית שרר חשש גדול ממתקפה מקבילה מהגזרה הצפונית, עת שחמאס טובח ביישובי עוטף עזה.

הרמטכ"ל אמר בשיחתו עם קצינים בצה"ל: "בשעות הראשונות הסתכלנו גם לצפון כדי להבין האם הם (חיזבאללה) מצטרפים. רק בצהריים הבנו שנסראללה לא ידע מראש (על המתקפה)". בשל החשש הגדול ממתקפה רב-זירתית, הוקפצו שתי חטיבות לגבול הצפון - כדי למנוע תרחיש פלישה דומה ליישובי הצפון.

לחדשות 13 נודע כי רק לאחר יותר מ-6 שעות, במהלכן מתבצע הטבח בעוטף, הבינו במערכת הבטחון שנסראללה כלל לא ידע על מתקפת חמאס. כמו כן, במקביל להקפצת החטיבות צפונה הוקפצו חטיבות רבות דרומה - אך לחלק גדול מהיישובים הגיעו לאחר שעות רבות.

הרס אחרי הטבח בבארי
הרס אחרי הטבח בבארי | צילום: רויטרס

בתוך כך, צה"ל החל לתחקר את אירועי 7 באוקטובר, שיעסקו בכישלון המודיעיני, בקבלת ההחלטות ובירור העובדות סביב מתקפת חמאס והלילה שקדם לו. כמו כן, ייחקרו גם קרבות ההגנה של שלושת הימים הראשונים מאז המתקפה והשגת השליטה המחודשת בעוטף עזה.