חוסל ראש מערך הטילים בחיזבאללה; מטחים כבדים לצפון

חיל האוויר חיסל את איבראהים קביסי יחד עם עוד מפקדים מרכזיים בארגון: "תכנן את פיגוע החטיפה בהר דב בשנת 2000". צה"ל פתח בגל תקיפות נוסף בלבנון. נתניהו: "למי שיש טיל בסלון ורקטה בגראז' - לא יהיה בית"

זמן צפייה: 03:13

שעות אחרי התקיפה בדאחייה בביירות, שבה דווח על לפחות שישה הרוגים ו-15 פצועים, אישר צה"ל כי "בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין - מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו את איבראהים מחמד קביסי, מפקד מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה. במהלך התקיפה, היו עם קביסי מפקדים מרכזיים נוספים במערך הטילים והרקטות של חיזבאללה". קביסי תכנן את פיגוע החטיפה בהר דב בשנת 2000, שבו נחטפו ונהרגו סמ"ר בינימין (בני) אברהם, סמ"ר עדי אביטן וסמ"ר עומר סועאד ז"ל, שהובאו ב-2004 לקבורה בישראל.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2409242109' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד: חיסול ראש מערך הטילים של חיזבאללה' poster='' kid='1_5zpbtas6' duration='9']

מצה"ל נמסר עוד כי "קביסי פיקד על יחידות הטילים השונות של חיזבאללה, בהן יחידות הטילים המדויקים. לאורך השנים ובמהלך המלחמה, היה אחראי על השיגורים לעבר העורף הישראלי. קביסי היווה מוקד ידע מרכזי בתחום הטילים והיה מקורב לבכירי ההנהגה הצבאית של חיזבאללה. "קביסי הצטרף לחיזבאללה בשנות ה-80', ומאז מילא שורה של תפקידים צבאיים מרכזיים בארגון, בניהם בכיר במערך המבצעים בדרום לבנון ופיקד על יחידת 'בדר' בחזית הדרום. במסגרת תפקידיו בארגון הטרור היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים כנגד כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל".

רה"מ בנימין נתניהו בוועדת החוץ והביטחון
רה"מ בנימין נתניהו בוועדת החוץ והביטחון (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409241148' autoplay='0' credit='' desc='צה"ל קורא לתושבים באזור צידון לעזוב את המרחב' poster='' kid='1_u9tf42uz' duration='42']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409241245' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד: תקיפת מחסן אמל"ח של חיזבאללה' poster='' kid='1_8fs7vjby' duration='15']

שריפה בקריית שמונה בעקבות שיגורים מלבנון
שריפה בקריית שמונה בעקבות שיגורים מלבנון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
פעולות כיבוי בזירת נפילה בקריית שמונה
פעולות כיבוי בזירת נפילה בקריית שמונה | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

מוקדם יותר, בתום הערכת מצב, אמר הרמטכ"ל: "אסור לתת הפוגה לחיזבאללה, יש להמשיך לעבוד בכל הכוח". הוא הוסיף: "נאיץ את הפעולות ההתקפיות היום ונעבה את כל המערכים. תמונת המצב מחייבת המשך פעולה עצימה בכל הזירות". בכיר בחיל האוויר אמר כי "התקיפות בלבנון - בהיקף שלא היה אף פעם. פגענו משמעותית ביכולת השיגור של חיזבאללה - ששוקל את צעדיו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בביקור בבסיס של אגף המודיעין: "נמשיך להכות בחיזבאללה. אני אומר לעם בלבנון: המלחמה שלנו לא איתכם, המלחמה שלנו היא עם חיזבאללה. נסראללה מוביל אתכם לסף התהום. אמרתי לכם אתמול להתפנות מהבתים שבהם הוא שם לכם טיל בסלון ורקטה בגראז׳. מי שיש לו טיל בסלון ורקטה בגראז׳ - לא יהיה לו בית. אבל אני אומר לכם דבר נוסף - הוא גורם לכך שהמדינה שלכם נמצאת בסכנה. תשתחררו מהלפיתה של חיזבאללה; תשתחררו מהלפיתה של נסראללה, לטובתכם".

עד שעות הערב השלים חיל האוויר שלושה גלי תקיפה בלבנון, בדרום המדינה וכן בבקעא שבעומק המדינה. בין המטרות שהותקפו היו מבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה, משגרים, מפקדות ותשתיות צבאיות נוספות. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך התקיפות נראו באופן ברור פיצוצי משנה המעידים על אמצעי לחימה רבים שאוחסנו במבנים.