הוועדה למינוי בכירים אישרה את מינויו של הרצי הלוי לרמטכ"ל

מינויו של ראש המטה הכללי ה-23 של צה"ל אושר על ידי הוועדה בראשותו של השופט בדימוס אליקים רובינשטיין. הלוי צפוי להחליף את רא"ל אביב כוכבי ולהיכנס לתפקיד בחודש ינואר הקרוב. אחת מחברות הוועדה התנגדה למינוי: "עיתוי ההצבעה אינו נכון"

זמן צפייה: 01:00

מינוי של אלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל אושר היום (שלישי) ברוב של שלוש מול אחת, לאחר הופעתו לצד רמטכ"ל הנוכחי אביב כוכבי בפני הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות המשנה לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס, אליקים רובינשטיין. חברת הוועדה טליה איינהורן התנגדה בטענה שהעיתוי של ההצבעה אינו נכון, למרות שהדבר איננו בסמכות הוועדה.

במהלך הדיון התקשר יושב ראש הוועדה, אליקים רובינשטיין, ליועעצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה כדי לוודא שאכן שאלת העיתוי לא בסמכות הוועדה. היועמ"שית אמרה כי הוועדה מצביעה רק על עניין טוהר המידות ולא על העיתוי. למרות זאת איינהורן הצביעה נגד. הלוי צפוי להיכנס לתפקידו בחודש ינואר הקרוב, כאשר כוכבי יסיים את כהונתו.

הוועדה למינוי בכירים דנה במינויו של הרצי הלוי לרמטכ''ל
הוועדה למינוי בכירים דנה במינויו של הרצי הלוי לרמטכ''ל | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ מסר: "אני מברך על אישור הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים את מינויו של האלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. מול האתגרים השונים שניצבים לפנינו, צה"ל זקוק ליציבות, לבניין כוח רציף ומתמשך, ולניסיון רב".

"אין לי ספק שאלוף הרצי הלוי, ימשיך את התהליכים שהוביל הרמטכ"ל כוכבי וימשיך לקדם את המוכנות של צה"ל ואת היכולות הביטחוניות של מדינת ישראל", הוסיף גנץ, "אני מבקש להודות לחברי הוועדה בפניהם הופעתי היום ומיוחד לכבוד השופט רובינשטיין. אפעל להבאת המינוי לממשלה ביום ראשון הקרוב".

הוועדה למינוי בכירים דנה במינויו של הרצי הלוי לרמטכ''ל
הוועדה למינוי בכירים דנה במינויו של הרצי הלוי לרמטכ''ל | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בספטמבר, כשהודיע גנץ על מינויו של הלוי לתפקיד, קשה לומר שמישהו הופתע מהודעתו. סגן הרמטכ"ל המכהן היה מההתחלה המועמד המוביל במרוץ, וכך נשאר עד ההכרזה, כאשר הוא גובר על המועמד השני, סגן הרמטכ"ל הקודם האלוף איל זמיר.

מגיל צעיר יחסית החזיק הלוי בשרביט הרמטכ"ל הפוטנציאלי, כקצין בתחילת דרכו. הוא נולד בירושלים ב-17 בדצמבר 1967, חצי שנה אחרי המלחמה ששינתה את המזרח התיכון, מלחמת ששת הימים. מצד אבא שלמה הוא נכד של פעיל אצ"ל, ומצד אמא צילה הוא צאצא למשפחת הרב קוק.

הוא נקרא על שמו של דודו הרצל הלוי, צנחן שנהרג בקרבות לכיבוש העיר העתיקה בירושלים במלחמת ששת הימים. הלוי למד בתיכון הדתי הימלפרב, והיה מדריך בצופים הדתיים בירושלים בשבט משואות. הוא התגייס לצה"ל ב-1985, תחילה לגרעין נחל בקיבוץ בצפון, ואז הגיע לגדוד הנח"ל המוצנח של הצנחנים. השנים של הלוי בצנחנים הן השנים של הלחימה ברצועת הביטחון בלבנון, בשגרה השוחקת והמדממת.

אלוף הרצי הלוי
אלוף הרצי הלוי | צילום: דובר צה''ל

הוא למד פילוסופיה ומנהל עסקים, והוא נוהג לומר שלימודי הפילוסופיה שלו הרבה יותר שימושיים בצה"ל מאשר לימודי מנהל העסקים. בכתבת פרופיל שפורסמה ב"ניו יורק טיימס" לפני כעשור, שבה ניבאו שיהיה רמטכ"ל, כינו אותו הגנרל הפילוסוף. כיום הוא גר ביישוב כפר האורנים שליד מודיעין, נשוי לשרון שהכיר בצופים הדתיים בנעורים, ואב לארבעה ילדים. אחיו הוא מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי.