צעיר בדואי הונחה להתגייס לצה"ל כדי לאסוף מודיעין עבור ארגון טרור

שחאדה אבו אלקיעאן, בן 25 מחורה שבנגב וקרוב משפחתו של המחבל שרצח 4 בב"ש, נעצר על ידי שב"כ ויחידת הפח"ע של ימ"ר נגב. הוא נאשם כי התגייס לצה"ל בהנחיית ארגון הטרור "כתאאב מוג'האדין" בעזה - והעביר חומר מודיעיני ופעל כדי לקדם טרור. אחיו לחדשות 13: "הכול שקר, הוא היה מבסוט כשהתגייס"

זמן צפייה: 02:51

הותר לפרסום: פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שחאדה אבו אלקיעאן, בן 25, בגין ארבע עבירות נגד ביטחון המדינה: חברות פעילה בארגון טרור, סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, פעולה בנשק למטרות טרור, גניבה בנסיבות מחמירות, עבירות נשק ועוד.

ריזג אבולקיעאן, אח של שחאדה, סיפר לחדשות 13: "הייתי אצל השב"כ לפני כמה ימים, נחקרתי והלכתי הביתה. אמרו לי ששחאדה אצלם. אמרתי להם אני יודע שהוא אצלכם ושמתי עליו עורך דין, אני יודע שהוא לא עשה כלום ועכשיו ראיתי בפייסבוק שכתבו עליו את כל השקרים. אין כלום. אין קשר לחמאס. אני לקחתי אותו להתגייס לצבא עם הרכב שלי והוא התגייס והיה מבסוט איך שהוא התגייס. הוא לא עשה את הדבר הזה בכלל. אנחנו נאמנים למדינה, אם לא היה לנו טוב היינו הולכים מכאן". בילאל, אח נוסף של הנאשם, הוסיף: "סתם עצרו אותו, הכול שקר".

מוחמד אבו אל קיעאן מחבל פיגוע באר שבע
קרוב משפחה של המחבל מהפיגוע בב''ש. מוחמד אבו אל קיעאן

הצעיר, לפי האישום, התגייס לצה"ל בהנחיית ארגון הטרור "כתאאב מוג'האדין" בעזה - והעביר חומר מודיעיני ופעל כדי לקדם טרור. אחרי הפיגוע במרכז הקניות "ביג" בבאר שבע, שבו נרצחו ארבעה אזרחים, הודיע הנאשם כי המפגע מוחמד אבו אלקיעאן הוא קרוב משפחתו ומשויך לארגון דאע"ש. קרובי משפחתו של הנאשם אמרו כי "המשפחה מכחישה כל קשר למעשה וטוענת שאף הוא מכחיש. אך אם יתברר שיש אמת בדברים אנחנו מקווים שיקבל את עונשו".

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד חופית קנטרוביץ', "על רקע הריסת בית אביו של הנאשם בשנת 2019, החליט הנאשם לפעול כנגד מדינת ישראל וכנגד ביטחונה. בשנת 2019, גנב הנאשם מחיילי צה"ל ששהו באיזור יתיר רובה M4 עם מחסנית וסמן לייזר והסתיר אותם בתוך שק מתחת לאדמה, סמוך לאזור מגוריו. במהלך שנת 2021, יצר הנאשם קשר עם פעיל בארגון טרור תושב עזה,  הביע את רצונו לתמוך במאבק רצועת עזה נגד ישראל ולהתגייס לארגון טרור, ולאחר מכן, אף התגייס לארגון טרור. הנאשם הצטרף לארגון 'כתאאב מוגאהדין' על מנת לסייע לאויב במלחמתו נגד מדינת ישראל ובמסגרת זו, העביר הנאשם מידע על מסוקים צבאיים המנחיתים חיילי צה"ל ועל אימוני החיילים באיזור מגוריו של הנאשם, וכן תמונות שצילם מבסיס צבאי באזור שומריה וממקומות בבאר שבע, בהם תחנת הרכבת בעיר.

"מספר חודשים עובר למעצרו של הנאשם, ובמסגרת פעילותו של הנאשם בארגון כתאאב אלמג'אהדין, הונחה הנאשם להתגייס לצה"ל ובהיותו חייל, לצלם עבור הארגון מקומות צבאיים, כגון בסיסי ומחסומי צה"ל. בתאריך 25 במאי 2022, התגייס הנאשם לצה"ל. במהלך הליך גיוסו, מסר הנאשם לאבו סלימאן שמות, מספרי טלפון, ותמונות של חיילים בדואים המשרתים בצה"ל. לאחר הגיוס, שלח הנאשם תמונה שלו כשהוא לבוש במדי צה"ל. בתגובה, נמסר לנאשם כי כעת הוא יוכל לספק מידע אודות צה"ל, על מנת לעשות בו שימוש במסגרת ארגון טרור כנגד מדינת ישראל. הנאשם נעצר ע"י כוחות הביטחון בתאריך 30 במאי 2022 ובכך סוכלה פעילותו".

בכתב האישום צוין, כי "במעשיו, מסר הנאשם ביודעין ידיעה שעלולה להיות לתועלת האויב והתכוון בכך לפגוע בביטחון המדינה ולסייע לאויב במלחמתו במדינת ישראל". הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי "הנאשם פעל לאורך תקופה ארוכה כנגד ביטחון המדינה, פעילות שהופסקה אך בשל מעצרו. הנאשם מואשם בעבירות בטחון חמורות ובין היתר, בעבירה של סיוע לאויב במלחמה, עבירה שדינה מאסר עולם".