התרופות שנמצאו בעזה: "אינדיקציות שהועברו לחטופים"

פרסום ראשון: גורם שמעורה בעסקת העברת התרופות טוען שבניגוד למסר שהועבר מדובר צה"ל - ייתכן שהחלק מהמשלוח הגיע ליעדו. על רקע הצלחת העסקה: מגעים למו"מ ישיר בין המשפחות למתווכים

זמן צפייה: 02:33

פרסום ראשון: גורם מטעם משפחות החטופים הביוזמת הכנסת התרופות לעזה, שתועדו בסרטון שפרסם דובר צה"ל מבית החולים נאסר שבח'אן יונס, הביע היום (שני) תסכול מהאופן שבו הוצגו הממצאים והנתונים על-ידי הצבא. לטענתו, בניגוד למסר הכללי שעבר מדובר צה״ל, יש אינדיקציות לכך שייתכן מאוד שחלק מהתרופות מהמשלוח הזה אכן הועברו לידי החטופים.

בין היתר, נטען ששקיות התרופות שהוצגו בתמונות ובסרטון אינן השקיות החתומות והמאסיביות ששלחו המשפחות, אלא, כפי הנראה, חבילות מהמשלוח הצרפתי, או של חטופות ששוחררו באחת הפעימות. עוד נאמר כי ישנן אינדיקציות נוספות שיכולות לרמז על העברת התרופות לחטופים, שאותן לא ניתן לפרסם מפאת רגישות הנושא.

חלק מהתרופות שאותרו בבית החולים נאסר
חלק מהתרופות שאותרו בבית החולים נאסר | צילום: דובר צה"ל

עוד נטען כי אחרי מציאת התרופות על-ידי הכוחות, הועברו לצה"ל רשימות מלאות של מה שנארז במקור כדי להבין אם יש חוסרים, אולם לפי שעה עדיין לא התקבלו הנתונים שמצביעים על חוסרים, אם יש כאלה, שיכולים להוות אינדיקציה לכך שחלק מהתרופות הועברו. הגורם אמר עוד כי מתארגנת יוזמה לשיחות ישירות בין משפחות החטופים למתווכות בניסיון להניע מהלך, במקביל למשא ומתן הרשמי - ועל רקע העובדה שהשיחות בקהיר תקועות.

מדובר צה"ל לא נמסרה תגובה על הטענות.