דיווח: עבודות בנייה חדשות מתבצעות בכור בדימונה

סוכנות הידיעות AP פרסמה תמונות לוויין, בהן נערכות עבודות הגדולות ביותר בכור הגרעיני בדרום המדינה מזה עשורים. עוד דווח כי נחפר בור בעומק של כמה קומות ובגודל של מגרש כדורגל

זמן צפייה: 02:14

סוכנות הידיעות AP פרסמה הבוקר (חמישי) תמונות לוויין שחושפות עבודות בנייה משמעותיות בכור הגרעיני בדימונה. על פי הדיווח, מדובר בעבודות תשתית נרחבות והגדולות ביותר שנעשו באתר מאז הקמתו, במסגרתן כבר נחפר בור בעומק של מספר קומות ובגודל של מגרש כדורגל.

תמונות הלוויין שצולמו מוקדם יותר השבוע על ידי Planet Labs Inc, חושפות כי דרום מערבית לכור, נחפר בור באורך 150 מטרים ורוחבו 60 מטרים. כמו כן, ליד אתר החפירה ישנה תעלה באורך 330 מטרים. בנוסף, כ-2 קילמוטרים מערבית לכור, נראים שני אזורים מלבניים שנראים כמו בסיסי בטון, שעל פי הדיווח משמשים לעיתים קרובות להטמנה של פסולת גרעינית.

ממשלת ישראל סירבה להגיב לסוכנות הידיעות הזרה בנוגע לעבודות.

 

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"קשר את הילדים – וירה בדיאנה": אישום נגד השוטר אמיר רז

ד"ר פרייס: לא יכולה לחתום על פתיחה בעוד חודש – תלוי בתחלואה

מחקר ישראלי: מנת החיסון הראשונה יעילה ב-57% במניעת תחלואה

העבודות שמבוצעות בכור בדימונה לפי מקורות זרים
העבודות שמבוצעות בכור בדימונה לפי מקורות זרים | צילום: AP

על פי הדיווח, במתקן בדימונה פועלות מעבדות תת קרקעיות בנות עשרות שנים שעוסקות בעיבוד מחדש של מוטות הכור, וזאת במטרה להשיג פלוטוניום ברמה מספקת עבור תכנית פצצת הגרעין של ישראל.

כידוע, ישראל שומרת על עמימות בכל הקשור ליכולתיה הגרעיניות, ואינה מאשרת או מכחישה דיווחים זרים בנושא. הפעם ראשונה בא נודע דבר מה על תכנית הגרעין היא כאשר מרדכי ואנונו, טכנאי שעבד בקריה למחקר גרעיני בדימונה, הדליף לתקשורת תצלומים מתוך מתקני הקריה מהם עלה כי לישראל יש נשק גרעיני.