תיעוד: תדריך של לוחמים לפני הכניסה לעזה

צה"ל יחקור את עדויות החיילים ממבצע "עופרת יצוקה" על פגיעה באזרחים והריגת חפים מפשע. ההחלטה על פתיחת חקירת מצ"ח באה בעקבות תחקיר "שישי" שחלקו פורסם אמש. היום נחשפות עדויות נוספות וגם תיעוד מצולם של דברים שנאמרו בתדרוך של מ"פ לחייליו - רגע לפני היציאה למבצע

(3:09 דקות)

בעקבות עדויותיהם של חיילים שהשתתפו בלחימה במבצע "עופרת יצוקה" שסיפרו על "מדיניות אש מתירנית" שהביאה למותם של חפים מפשע הורה היום הפרקליט הצבאי הראשי אביחי מנדלבליט על פתיחת חקירת מצ"ח בנושא.

היום נחשף תיעוד תדריך נדיר של לוחמים לפני כניסה לעזה. "אני רוצה אגרסיביות", אמר המפקד. "אנחנו עכשיו פושטים לבניין. אנחנו מורידים את הבניין. עכשיו יש מישהו חשוד באיזו קומה של בית, אנחנו נעיף לשם פגז. אין התלבטויות. בן אדם הולך לקראתנו, לא חמוש, ממשיך ללכת למרות שירינו באוויר, הבנאדם הזה מת".

לדברי תת אלוף במילואים צבי פוגל, ששימש בתפקיד בכיר במהלך הלחימה, ההוראה אכן היתה להתייחס למי שנשאר בשטח הפתוח כלוחם חמאס או כמישהו שאינו תמים. אבל אסור היה להבין ממנה שאפשר לירות בכל אחד. המדיניות לדבריו, היתה תוצאה של טקטיקות הלחימה השפלות של החמאס. "השתלטנו על מאות בתים שבהם שהינו ואם מצאנו שניים או שלושה מקומות שבהם היתה תקלה, נדמה לי שזה אחוז שהצבא יכול להתגאות בו בשמירה על המוסר והמנעות מתקלות".

התחקיר המלא ישודר מחר ב"שישי" ב-20:00.