נחשפה חולייה ממזרח י-ם החשודה ברצח שוטרי מג"ב

השב"כ פענח את שני פיגועי הירי בהם נרצחו שוטרי משמר הגבול רמי זוהרי ודוד שריקי ושניים אחרים נפצעו. בשני המקרים המחבלים היו תושבי מזרח ירושלים, נושאי תעודות זהות כחולות. לפי החשד תכנן מוחמד אבו סנינה, מנהיג ההתארגנות, גם להתנקש בחייו של קצין במשטרת ירושלים וכן לבצע פיגועי ירי נוספים ברחבי הבירה ובחברון

(3:48 דק')

היום (רביעי) הותר לפרסום כי השב"כ פענח לאחרונה שני פיגועי ירי שהתרחשו בירושלים ובהם נרצחו שוטרי משמר הגבול רמי זוהרי ודוד שריקי ושניים אחרים נפצעו.

מדובר בהתארגנות של פעילי טרור פלסטינים תושבי ירושלים נושאי תעודות זהות כחולות, ומהחקירה עולה שהחולייה ניסתה לבצע גם שני פיגועי ירי נוספים והייתה בשלבים מתקדמים של ביצוע פיגועי התנקשות, חטיפה וירי - אשר סוכלו הודות למאסר החולייה.

בראש החולייה עומד מומד אבו סנינה, בן 21, תושב הכפר ענתה במזרח ירושלים. העובד בעיר העתיקה ומחזיק בתעודת זהות ישראלית שלמד דת האיסלם באוניברסיטת אבו דיס ועבר תהליך הקצנה דתית. אביו, עדנן אבו סנינה, היה חבר בסוף שנות ה 70 בחוליית פתח שרצחה שני ישראלים ושוחרר בשנת 1985 במסגרת עיסקת ג'יבריל.

בין היתר תכנן אבו סנינה הבן לרצוח קצין משטרה במשטרת ירושלים הפועל באזור העיר העתיקה ומתגורר בצפון ירושלים. מהפרטים עולה כי החולייה כבר עקבה אחרי אותו קצין משטרה לשם ביצוע ההתנקשות שהיה אמור להתבצע בסוף אוגוסט.

בנוסף, תכננה החולייה פיגוע ירי בתחנת אוטובוס בצומת הגבעה הצרפתית. חטיפה של איש כוחות הביטחון, פיגוע ירי לעבר ניידת משטרה בדרך לים המלח, ופיגוע ירי לעבר מחסום צה"ל בתל רומיידה שבחברון.

גורם בכיר בשב"כ אמר היום כי "מסביב לירושלים נוצר ואקום שלטוני אליו נכנסים גורמים המאיימים על ירושלים והסביבה". לדברי הבכיר עליית המדרגה בפעילות הטרור בירושלים נובעת גם מפעילות דתית איסלמית ההולכת ומתחזקת בתוך שכונות העיר.

בכירים בשב"כ הזהירו בצהריים כי ברשותם כלים מוגבלים בלבד לסיכול ארועי טרור בירושלים בשל העובדה שהמחבלים מירושלים נושאים ת.ז כחולה המאפשרת להם תנועה חופשית. בשב"כ גם שבו ואמרו כי הם תומכים בהריסת בתים ירושלמים של עוסקים בטרור כצעד הרתעה וכי הם משוכנעים שפיגוע הדריבה שלשום הינו פיגוע טרור.

באשר לפיגוע הדריסה שארע שלשום בירושלים, חקירת השב"כ מעלה כי בני המשפחה של המחבל מג'בל מוכבר התקשרו אליו לאחר שיצא נסער מהבית ברכב המשפחה וניסו לשכנע אותו לחזור הביתה אולם הוא המשיך בנתיב נסיעתו ודרס את קבוצת החיילים.

דוד שריקי נרצח לאחר שנורה בשער האריות

דוד שריקי, נפצע באורח אנוש בפיגוע ירי שאירע באזור שער האריות שבירושלים בחודש יולי, ומת מפצעיו כעבור שבועיים. שריקי נפגע מפגיעת כדור אקדח בראשו והועבר כשהוא מונשם לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, שם ניסו הרופאים במשך ימים ארוכים לייצב את מצבו, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו.

מהירי של המחבל לעבר קבוצת השוטרים נפגע לוחם מג"ב נוסף שנפצע באורח בינוני עד קשה. בעקבות האירוע הועלתה הכוננות בכל הגזרות והמשטרה עצרה עשרות פלסטינים שהיו באזור.

קצין במשטרת מחוז ירושלים סיפר לחדשות nana10: "אנו מעריכים כי מדובר במחבל שהצליח להתקרב לכוחות ומטווח קצר יחסית, ככל הנראה באמצעות אקדח, ירה בשני השוטרים ופצע אותם קשה. לאחר מכן נמלט המחבל מהמקום".

יום למחרת הפיגוע ביקר את שריקי בבית החולים השר לביטחון הפנים, אבי דיכטר. דיכטר שמע מהרופאים, כי מצבו של השוטר הידרדר ונשקפת סכנה לחייו. לאחר מכן הפנה השר לשוחח עם אמו של הלוחם, שלא זזה מהחדר בו מאושפז בנה.

"זו לא אינתיפאדה חדשה", אמר דיכטר בתום הביקור. "המחבל היורה טרם נלכד, אבל אני משוכנע שהוא יילכד. אנחנו בודקים את הקשר בין שלושת הפיגועים שהיו לאחרונה בירושלים".