אזהרה לישראלים: צאו מיד מסיני

המטה ללוחמה בטרור והמועצה לביטחון לאומי פרסמו בצהריים הודעה לפיה יש איום קונקרטי, מיידי וגבוה מאוד לחטיפת ישראלים מחופי סיני אל רצועת עזה. על פי ההודעה, חיזבאללה מעורב באיום

(2:46 דק')

שבועות בודדים לפני החגים, ואיומי הטרור בסיני מחריפים. בהודעה שפרסמו המועצה לביטחון לאומי והמטה למלחמה בטרור, קוראים שני הגופים לכל אזרח ישראלי שנמצא כעת בחצי האי סיני, לצאת משם מייד.

בהודעה נכתב כי נחשף עתה איום קונקרטי מיידי וחמור לחטיפת ישראלים מחופי סיני והברחתם לרצועת עזה. מעורבות חיזבאללה בפעולת טרור זו מגבירה את חומרת האיום. מזה זמן רב, נכתב בהודעה, מתקיימים סיכונים על ביטחונם של מטיילים ישראלים המבקרים ושוהים במצרים כולה. רמת האיום מוגדרת קונקרטית וגבוהה מאוד.

לאור איום חמור ומיידי זה, קוראים שני הגופים בכל תוקף לכל ישראלי לצאת מסיני מייד ולהימנע מכל ביקור במצרים ולצאת את המדינה לאלתר. במטה ללוחמה בטרור מבהירים שאזהרת המסע היא המלצה בלבד, ואילו החלטה על שהייה בחול נתונה לשיקולו של אדם ועל אחריותו הבלעדית תוך שהוא שוקל את אזהרת המסע ושיקולים אחרים.

גם תאילנד עלולה להיות מסוכנת

לפני עשרה ימים פרסם המטה ללוחמה בטרור את תמונת המצב החצי שנתית בנוגע לאזהרות מסע ולאיומים הנשקפים לישראלים ברחבי העולם. גורמי ביטחון, ביקשו להדגיש כי אלו אינן בהתרעות חדשות, אך מזהירים מפני הסכנות בסיני לקראת החגים הקרבים.

"חיזבאללה מאשים שוב ושוב את ישראל במותו של עמאד מורנייה, דבר המגביר את איומי הטרור, על ידי חיזבאללה, כלפי יעדים ישראלים בחו"ל", נכתב בדוח המסכם.

"לפיכך, מחריף המטה ללוחמה בטרור את אזהרת המסע הקיימת בדבר חטיפת ישראלים בחו"ל, לרבות אנשי עסקים, בעיקר כאלה המקיימים קשרים עם אנשי עסקים ערביים או מוסלמיים", מבקש המטה להבהיר.

המטה ללוחמה בטרור ממליץ בנוסף לישראלים השוהים בחו"ל בזמן החגים: לקיים רמת ערנות ורגישות גבוהה כלפי כל תופעה חריגה. להמנע לחלוטין מלבקר/לשהות במדינות ערביות/מסלמיות ואחרות, שעליהן חלה אזהרת-מסע. לדחות כל הצעה מפתה, או בלתי צפויה ולסרב לקבל מתנות בלתי צפויות, או הצעות לבילוי חינם מגורמים חשודים, או בלתי מוכרים.

בנוסף המטה מבקש לישראלים לדחות הזמנות לפגישות בלתי צפויות, בעיקר במקומות נידחים, ולהקפיד להגיע לפגישות עם בני לוויה אמינים. להימנע מלהכניס לחדר במלון, או בדירת המגורים, מבקרים חשודים, או בלתי צפויים. ולבסוף הוא מתריע בישראלים המתכננים שהייה ממושכת בחו"ל, לשבור שיגרה: להחליף בתי מלון מעת לעת, לשנות מסללי נסיעה שגרתיים, מסעדות ואתרי בילוי

המטה ללוחמה בטרור מוסיף הפעם גם את אתר התיירות הפופלרי בקרב ישראלים, במהלך החגים - תאילנד, לרשימת המקומות לגביהם הוצאה אזהרת מסע. לאור האירועים האחרונים במדינה, והמשבר הפוליטי החריף, ממליץ המטה להימנע השנה מנסיעות לחופים הזהובים בדרום מזרח אסיה.