בחיל האוויר מעריכים: ההתרסקות נגרמה בשל תקלה

אנשי חיל האוויר מעריכים כי ככל הנראה התרסקות מסוק הקרב שמסוג קוברה בעמק יזרעאל סמוך לקיבוץ גניגר, נגרמה מתקלה נדירה • על פי עדי ראייה הרוטור של המסוק התנתק מגוף כלי הטיס ואז נשמעו שני הדי פיצוצים • במסוק הקרב ישנם שני אנשי צוות לכל היותר

(2:38 דק')

מסוק קרב של חיל האוויר מסוג "קוברה" התרסק הערב (רביעי) באזור קיבוץ גניגר שבעמק יזרעאל. במסוק קוברה נצאים בדרך כלל שני אנשי צוות אוויר - טייס ומפעיל מערכות.

ה"קוברה" הוא אחד ממסוקי הקרב הוותיקים ביותר, בוגר מלחמת ווייאטנם, ומשרת בחיל האוויר הישראלי שנים ארוכות. מטרתו הראשונית היא מלחמה בשריון. המסוקים נרכשו על ידי ישראל כלקח ממלחמת יום כיפור, על מנת שיוכלו לבלום את הטנקים של האוייב. הגיעו ב - 1975 לראשונה לישראל.

דובר צה"ל, תת אלוף אבי בניהו מסר לחדשות 10 כי: "מסוק קרב מסוג קוברה של חיל האוויר שהיה הערב בטיסת מבנה במסגרת פעילות אימונים, והמריא מבסיס רמת דו התרסק. כ - 10 דקות אחרי ההמראה הבחין מוביל המבנה שמספר שתיים שלו אינו בקשר עין. לאחר מספר שניות הבחין כי המסוק נמצא על הקרקע ונחת לידו במהרה. למקום הוזנקו כוחות הצלה מהבסיס וכוחות אזרחיים".

בניהו אמר עוד כי "אני בטוח שמפקד חיל האוויר מנהל עם המטה את הפעילות הנדרשת. זה סוג של תאונות שהתרחשו בעבר בחיל האוויר. אני מקווה שיוכלו לתחקר את האירוע. אם יתברר שזוהי תקלה טכנית יערכו בדיקה לכל מערך הקוברה ויעדכנו את היצרנית בחו"ל".

דובר צה"ל אבי בניהו בראיון לחדשות 10 (2:17 דק')