השוטר החשוד כי ירה למוות בבן 11 בנעלין נשלח למעצר בית

שוטר משמר הגבול החשוד נעצר, נחקר ושוחרר היום למעצר בית בן חמישה ימים בחשד כי ירה למוות בילד במהלך הפגנה נגד הגדר בנעלין. האירוע התרחש בשבוע שעבר. הפלסטינים טענו כי בגופו של הילד כדור חי ולא קליע גומי - במג"ב הכחישו

במשמר הגבול סבורים כי פיענחו את מותו של הילד הפלסטיני בן 11 שנהרג בשבוע שעבר מירי כוחות הביטחון במהלך מהומות בכפר נעלין. שוטר משמר הגבול החשוד נעצר, נחקר ושוחרר היום למעצר בית בן חמישה ימים והחקירה בפרשת הירי נמשכת. בתום החקירה של משטרת מחֹז ש"י, יוחלט על המשך דרכו.

מדובר צה"ל נמסר לאחר האירוע כי "מתחקיר ראשוני עלה כי כוח שהיה בשטח ביצע ירי לפיזור הפגנות לעבר קבוצת מפגינים שביצעה פעילות שכללה ידוי אבנים לעבר הכוחות". הדובר הוסיף כי הנושא עדיין נבדק לעומק על ידי צה"ל והמשטרה, וכי פרטי המקרה הועברו לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים.

ובתוך כך, הפרקליט הצבאי הראשי תת-אלוף אבי מנדלבליט ערך בשבוע שעבר שימוע למג"ד, סגן אלוף עומרי בורברג, בפרשת ירי כדור הגומי בצעיר הפלסטיני בכפר נעלין. ההערכה בצה"ל היא שהפרקליטות לא תסתפק בצעדים פיקודיים, אלא תגיש נגדו כתב אישום פלילי בגין פקודה בלתי חוקית ואולי אף בגין גרימת חבלה.

ההחלטה הסופית בעניין תתקבל בשבוע הבא אז תחליט הפרקליטות הצבאית אם להגיש כתב אישום נגד המג"ד. עם זאת בימים האחרונים התקשרו קצינים בכירים לבורברג וביקשו ממנו להישאר בצבא למרות הפרשה.