19 פצועים בפיגוע דריסה בי-ם

19 בני אדם נפצעו - אחד קשה והשאר קל - לאחר שנהג טרקטור השתולל באזור פינת הרחובות דוד המלך וקרן היסוד בבירה • בין הפצועים קל - אם ותינוק בן תשעה חודשים • המחבל נורה ונהרג במקום • הטרקטור פגע בכמה מכוניות וככל הנראה ניסה גם להפוך אוטובוס • עדי ראיה דיווחו כי הבחינו בשני בני מיעוטים נמלטים מהזירה

בפיגוע דריסה במרכז ירושלים נפצעו בצהריים 19 בני אדם - אחד קשה והיתר קל, בפיגוע דריסה במרכז ירושלים.שלושה שבועות לאחר פיגוע הדריסה הקודם בעיר, השתלט מחבל על טרקטור באתר בנייה ברחוב קרן היסוד, והחל להשתולל בכביש כשהוא מנסה לפגוע בכמה שיותר כלי רכב.

המחבל שביצע את הפיגוע הוא ראסן אבו טיר, בן 22, תושב שכונת אום תובה שבמזרח ירושלים. המחבל הוא גם קרוב משפחתו של פעיל חמאס הבכיר מוחמד אבו טיר.

ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, היה בין הראשונים שהגיעו לזירת הפיגוע. "הייתי כאן באזור אחרי פגישה ושמעתי שיש אירוע שעדיין לא ידוע מהו", סיפר ראש העירייה.

"מייד הגעתי לשטח, הפצועים היו עדיין במקום וקצת סייעתי להם. למזלנו, ברוך השם, יצאנו בנס. יש שלושה פצועים במצב בינוני והיתר פגועי הלם. אנחנו מקווים שהם יוכלו לשוב הביתה כבר היום".

לופוליאנסקי התייחס גם לעובדה שהמחבל היה שוב תושב מזרח ירושלים ואמר: למרות שכוחות הביטחון – השב"כ והמשטרה – עושים עבודה נפלאה, כשזורקים אותם מהדלת הם באים מהחלון עם כל מיני המצאות ורעיונות. כל כלי עבודה הופך היום לאפשרות לפיגוע וצריכים לעשות חשיבה מחודשת כיצד אנו מעסיקים את אלו שמועסקים כאן".

ראש העירייה הוסיף כי כבר שוחח עם גורמים ביטחון שונים על פיתרון לבעיה וסיכם: "אני מקווה שתהיה החלטה חד-משמעית וברורה שצריכים להרוס את הבית שממנו יוצא מפגע".

חבר הכנסת ישראל חסון מישראל ביתנו אמר, כי "זילות הדיבור על שחרור רוצחים, בימים האחרונים מעודדת מחבלים נוספים לקום ולרצוח".

כזכור, בפיגוע דומה שאירע בתחילת החודש נהרגו שלושה בני אדם ו-36 בני אדם נפצעו כשנהג טרקטור השתולל ודרס עוברי אורח ברחוב שרי ישראל בעיר.

המחבל, חוסאם דוויאת, תושב מזרח ירושלים בעל תעודת זהות כחולה, היה מוכר למשטרה מהזירה הפלילית דווקא. דוויאת, בן 30, היה נשוי ואב לשניים, שהתגורר בשכונת צור באהר במזרח ירושלים ונכנס למרכז העיר בקלות, כיוון שנשא תעודת זהות כחולה כמו שאר תושבי האזור. זמן קצר אחרי הפיגוע הגיעו לביתו של דוויאת כוחות ביטחון גדולים שעצרו לחקירה כמה מבני משפחתו.