ישראל: העסקה תצא לדרך לאחר קבלת הדוח על ארד

לשכת ראש הממשלה אישרה כי השליח המיוחד עופר דקל חתם על העסקה מול שליח האו"ם גרהארד קונארד. לוח הזמנים לביצוע עסקת חילופי השבויים יצא לדרך רק לאחר שיתקבל דוח נוסף המכיל הבהרות בעניינו של הנווט השבוי, רון ארד. ובתוך כך בצה"ל הוחלט לשנות את שם המבצע להחזרת החטופים ל"ושבו בנים"

(2:04 דק')

לשכת ראש הממשלה אישרה אתמול (שני) כי נחתמה העסקה לחילופי השבויים עם חיזבאללה. עוד נמסר כי העסקה נחתמה כבר ביום ראשון - אולם פרסום הדבר הותר רק אמש.

המשך ביצוע העסקה מותנה בקיום מספר מרכיבים: הדוח הסופי בעניינו של הנווט הנעדר רון ארד טרם התקבל. הוא ישלח רק לאחר שיגמר תהליך של הבהרות בין שליח או"ם ובין ארגון חיזבאללה. לוח הזמנים לביצוע העסקה יחל לאחר שישראל תקבל לידיה את הדוח הסופי בעניינו של ארד.

לאחר קבלת הדוח, יקיים ראש הממשלה אולמרט, ישיבת ממשלה, בה ידון בהמשך ביצוע העסקה.

בנוסף פורסם אמש כי בצה"ל הוחלט לשנות את שמו של המבצע להחזרת החיילים החטופים מ"עליונות מוסרית" ל"ושבו בנים".

ובתוך כך, עבודות החפירה להוצאת גופותיהם של כ-190 מחבלים בבית הקברות לחללי אויב בעמיעד החלה אתמול במסגרת עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה. העבודות הושעו בשעות הצהריים בשל עומס החום הכבד באזור ולפני שעה קלה שבו הדחפורים לפעולה.

צה"ל הכריז על בית הקברות לחללי אויב בעמיעד שבצפון הארץ שטח צבאי סגור, כדי למנוע מכלי התקשורת מלתעד את הוצאת גופות מחבלי החיזבאללה, שיועברו ללבנון במסגרת עסקת חילופי השבויים שהושגה בין ישראל לארגון.

גופות המחבלים יוצאו מהקברים, יעברו תהליך זיהוי, ככל הנראה במכון לרפואה משפטית באבו-כביר. לאחר מכן, ביום העסקה הן יועברו במשאיות אל מעבר הגבול בראש הניקרה, שם תתבצע העסקה. מדובר בקרוב ל-200 גופות וצפויה עבודה רבה בפני אנשי הרבנות שאמונים על הוצאת הגופות.

ובתוך כך, מכשול נוסף הושם אתמול בדרך לעסקת חילופי השבויים בין ישראל לחיזבאללה - בני משפחתו של אליהו שחר, השוטר שנרצח לפני 29 שנים על ידי סמיר קונטאר, עתרו בצהריים לבג"ץ בקשה לדון מחדש בביצוע העסקה. בג"ץ הורה למדינה להשיב עד היום לעתירה.