היום: הדוח של חיזבאללה על רון ארד יגיע לישראל

עופר דקל נועד אתמול עם המתווך הגרמני בעסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה וקיבל לידיו את הדוח שחיבר הארגון אודות גורלו של הנווט השבוי. ההערכה היא שבדוח נכתב כי ארד מת לפני שנים וכי אין מידע על מקום קבורתו • עיתון לבנוני: דקל ונציג חיזבאללה כבר חתמו על העסקה, שתתבצע בארבעה שלבים ותצא לדרך ב-15 או ב-16 ביולי

(2:13 דק')

עוד צעד בדרך לעסקת חילופי השבויים: בירושלים מעריכים, כי הדוח שחיבר חיזבאללה אודות גורלו של הנווט השבוי רון ארד יגיע לישראל כבר היום (שני), אחרי שהממונה על המשא ומתן בעניין החטופים מטעם ראש הממשלה, עופר דקל, נועד אתמול בגרמניה עם המתווך גרהאד קונראד, וקיבל לידיו את הדוח.

בדוח יצוין, כי רון ארד מת כבר לפני שנים וחיזבאללה יסביר כיצד הגיע למסקנה זו. כמו כן, ייכתב ככל הנראה בדוח, כי הארגון לא הצליח להשיג מידע נוסף על הנווט השבוי וכי מקום קבורתו לא ידוע.

בתמורה לדוח על ארד, תעביר ישראל לחיזבאללה באמצעות המתווך הגרמני דוח על גורלם של ארבעה דיפלומטים איראניים שנעדרים מאז 1982, כשאיראן וחיזבאללה טוענות כי הם מוחזקים בישראל.

אחרי ששני הצדיים יאשרו את הדוחות, צפויה להתבצע החתימה על עסקת השבויים. אולם, העיתון הלבנוני "א-ספיר" מדווח הבוקר, כי דקל ונציג חיזבאללה חתמו על ההסכם כבר אתמול. על פי הדיווח ב"א-ספיר", בשלב הראשון תעביר ישראל לחיזבאללה גופות של אנשי הארגון שנהרגו במלחמת לבנון השנייה, כשבתמורה תקבל ישראל גופות של חיילים שנהרגו גם הם במלחמה.

בשלב השני והמרכזי, תשחרר ישראל חמישה אסירים לבנוניים, בהם הרוצח סמיר קונטאר, ותקבל את שני החיילים החטופים אהוד גולדווסר ואלדד רגב. לאחר מכן, תעביר ישראל לחיזבאללה גופות של 199 לבנונים ופלסטינים שנהרגו על ידי צה"ל מאז שנות ה-70, ובשלב האחרון תשחרר ישראל מספר אסירים פלסטיניים.

מקורות בניו יורק סיפר ל"א-ספיר", כי העסקה תתבצע ככל הנראה ב-15 או ב-16 ביולי, כפי שאמרו הבוקר גם גורמים מדיניים בירושלים.