"שלפתי את האקדח ויריתי במחבל שלושה כדורים בראשו"

החייל הצעיר שניטרל את המחבל בפיגוע הדריסה בירושלים מאתר כיצד פעל במהרה על מנת למנוע פגיעה נוספת בחפים מפשע • "ניסיתי להסיט רגליו מהדוושות כשפתאום הוא צעק אללה אכבר ולחץ על הגז", הוא סיפר • וכשהתאפשר לי, שלפתי את האקדח, העברתי את ידי מעל השוטר ויריתי במחבל שלושה כדורים בראש. הוא מת במקום"

(2:30 דקות) התמונות באדיבות ה-BBC

"שלפתי את אקדחו של אורון (אחד השוטרים במקום), העברתי את ידי מעל אורון והשוטר שנאבקו במחבל, כיוונתי את האקדח לראשו ויריתי שלושה כדורים" - כך מתאר חייל צעיר כיצד ניטרל את המחבל שביצע את הפיגוע היום (רביעי) בירושלים.

"נסעתי באופניים ממרכז העיר לכיוון הבית" הוא מסביר כיצד נקלע למקום, "כאשר בדרך מערב לגדר, ראיתי אוטובוס הפוך והמולה. מיד לאחר מכן הבחנתי בטרקטור שפוגע בו. הבנתי מיד שמדובר בפיגוע. נסעתי עם אופניים כמה שיותר קרוב לטרקטור, זרקתי את האופניים הצידה והמשכתי לחתור למגע בריצה כשאני כל הזמן מחפש נשק על מנת לחסל את המחבל ולסיים את האירוע".

החייל, שהתגייס רק לפני 4 חודשים, ממשיך לתאר את מה שאירע בתא הנהג של הטרקטורון: "ניסינו להזיז את רגליו של המחבל מהדוושות, כשלפתע הוא צעק אללה אכבר ולחץ על הגז".

"הוא המשיך ללחוץ על הגז עוד פעם ועוד פעם. אורון ניסה להסיט את ההגה כדי שהוא לא יוכל להמשיך ולדרוס עוד אנשים, והמשכתי לנסות ולעזור לשוטרים לנטרל את המחבל בידיים. המחבל מת במקום והטרקטור הפסיק לנסוע. לאחר שוידאתי שהמחבל מת, הרמתי את האקדח כדי לא לפגוע בעוברים ושבים ובזה מבחינתנו תם האירוע. לאחר מכן נלקחתי למשטרה ומסרתי עדות".

במקריות יוצאת דופן התברר כי הצעיר הוא גיסו של סרן דוד שפירא, מי שחיסל את המחבל שביצע את הפיגוע בישיבת מרכז הרב שבירושלים לפני כשלושה חודשים.

עם שוך הסערה סביב הפיגוע הקטלני שאירע בירושלים, בו נהרגו שלושה בני אדם, ינסו במשטרת ישראל לבדוק כיצד פעם נוספת היה זה דווקא עובר אורח שהצליח לנטרל את המחבל במהלך אירוע חבלני מתגלגל, למרות נוכחותם של שוטרים בזירת הפיגוע. הערב הותר לפרסום שמה של אחת משלושת ההרוגים בפיגוע הדריסה בצהריים בירושלים. אליזבת גורן-פרידמן בת 54 תושבת העיר, תובא למנוחות הערב בבית העלמין בגבעת שאול.