אמו של רון משיח ז"ל: "זה כמו לזרות מלח על הפצעים"

בני משפחתו של רון משיח, שנהרג במלחמת לבנון השנייה, קיבלו את הדסקית שחיזבאללה החזיר אתמול לישראל - זו שהם סרבו בתוקף לשאת ולתת עליה כאשר הוצגה שם בטלוויזיה. תיעוד מיוחד

(2:31 דק')

באוגוסט 2006, יום לפני סיום מלחמת לבנון השנייה, נהרג רב סמל בכיר רון משיח ז"ל מפגיעת טיל במסוק שבו היה. בני משפחתו של משיח קיבלו אתמול (שני) את הדסקית שלו. ההורים סרבו בתוקף לשאת ולתת על הדסקית כאשר הוצגה בטלוויזיה, ושלשום היא הוחזרה לישראל על ידי חיזבאללה.

"זה קשה, זה כמו לזרות מלח על הפצעים", אמרה אמו רבקה על המעמד. לפני הכל היא סיפרה לנציגי חיל האוויר על הנכד סהר, בנו של רון, שנולד לאחר מותו: "אומרים שיש לו את ההליכה של רון".

"הבאנו לכם את הדיסקית כמו שהיא, כמו שקיבלנו אותה מנציג צה"ל, לא נגענו בכלום" אמרה קצינת חיל האוויר. "זה ישר מהצוואר שלו", אמרה האם בבכי, ושאלה "זה היה ישר מהרגע הזה של המכה, נכון?".

בהמשך הוסיפה האם כי "הם נוהגים לשים את זה בכיס ולא בצוואר. אני כל הזמן חשבתי אם זה בצוואר אז כנראה ברגע שהדסקית נקרעה, יכול להיות שמשהו בגוף. כל הזמן היתה לי את ההרגשה הזאת". האם ציינה כי הדסקית היא "מזכרת, ששייכת לרון" והוסיפה כי "בבוא הזמן, כשהבן של רון יגדל, זה יהיה בידיו".