אזרח ישראלי נאשם שריגל לטובת איראן

האיש יליד איראן, שהה בשנים האחרונות בחו"ל נאשם כי הסכים לשתף פעולה עם המודיעין האירני והעביר להם פרטים על עובדי מערכת הבטחון בישראל. עורכת דינו של הנאשם: "הוא אינו עובד משרד הביטחון ואינו מכיר אנשים במערכת הבטחון. הוא לא התכוון לגרום שום נזק לבטחון המדינה"

(1:49 דק')

פרשת ריגול חדשה הותרה לפני זמן קצר לפירסום: השב"כ והמשטרה עצרו לפני כשבועיים אזרח ישראלי, בחשד שריגל לטובת איראן. האיש יליד המדינה, ששהה בשנים האחרונות בחו"ל הסכים לשתף פעולה עם המודיעין האירני והעביר להם פרטים שונים על עובדי מערכת הבטחון בישראל.

היום (ראשון) הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו מסירת ידיעות למדינת אויב ומגע עם סוכני חוץ. המדינה תבקש להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

הסנגורית של החשוד, עו"ד מיכל עורקבי אמרה לחדשות 10 "האיש אינו עובד משרד הבטחון והוא אינו מכיר אנשים במערכת הבטחון וכי הוא לא התכוון לגרום שום נזק למדינה".

החקירה החלה בעקבות מידע מודיעני שהגיע לידי שירותי הביטחון הישראליים, וביניהם השב"כ והיחב"ל. החשוד נעצר בנתב"ג לאחר שעל פי החשדות נפגש עם נציגים איראניים בקונסוליה באיסנטבול מספר פעמים והביע נכונות לעבוד בעבורם.

גורם ביטחוני מספר: "אנו מאמינים שהחשוד נפגש עם גורמים איראנים להם קשר ישיר לשירותי הביון של המדינה ומסר להם פרטים אודות קצינים בכירים בצה"ל בעבר ובהווה וכן פרטים נוספים בהם מיקומים של מתקנים רגישים בישראל ומידע נוסף".

כנגד החשוד הוגש כתב אישום בגין החשדות החמורים והחקירה, כאמור, נמשכת.