שלושה חיילי צה"ל נהרגו בחילופי אש עם פלסטינים בעזה

שלושה חיילים נהרגו הבוקר במהלך חילופי אש עם חמושים פלסטינים בצפון רצועת עזה, סמוך לגדר המערכת באזור קיבוץ בארי • הכוח זיהה חוליית מחבלים סמוך לגדר ואז נפתחה עליו אש, כנראה ממארב מתוכנן • הותר לפרסום שמותיהם של החיילים ההרוגים: סמל מתן עובדתי, בן 19 מהישוב פטיש, סמל מנהאש אלבניאת, בן 20 מכסייפה, סמל דוד פפיאן, בן 21 מת"א • 3 חיילים נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני

(4:16 דקות)

שלושה חיילי צה"ל נהרגו הבוקר (רביעי) במהלך חילופי אש כבדים עם חמושים פלסטינים בצפון רצועת עזה סמוך לגדר המערכת. הודעה נמסרה למשפחותיהם. הותר לפרסום שמותיהם של החיילים ההרוגים: סמל מתן עובדתי, בן 19 מהישוב פטיש, סמל מנהאש אלבניאת, בן 20 מכסייפה, סמל דוד פפיאן, בן 21 מת"א. 2 חיילים נוספים נפצעו קל עד בינוני. ארגון חמאס לקח אחריות על ההתקלות.

האירוע התרחש סמוך לשעה 07:00 הבוקר. כוח צה"ל זיהה חוליית מחבלים סמוך לגדר המערכת, כ-300 מטרים בתוך שטח ישראל, ויצא במרדף אחריה. החיילים נתקלו באש כבדה מצד המחבלים. ככל הנראה היו אלו שני מחבלים שחיכו במארב לכוח, והם הצליחו להימלט ללא פגע ולחזור לשטח הפלסטיני.

"הקרב הבוקר היה קשה", אומרים קצינים בפיקוד דרום. "רוב החיילים נפגעו מירי נשק קל מאסיבי, מה שמעיד כנראה על מארב מתוכנן של המחבלים". קצינים בצה"ל מודאגים מהאירועים הביטחוניים האחרונים שבדרום, בהם הפיגוע במסוף הדלקים בנחל עוז. אירוע נוסף שהתרחש לפי כארבעה ימים הוא חייל שניצל בנס לאחר שכדור פגע ישירות באפוד הקרמי שלו.

דודו של אחד החיילים שנהרגו, ששמו לא הותר עדיין לפרסום, אמר בראיון לרדיו דרום כי "אני אשם במותו. אני שירתתי 20 שנה בצה"ל, והרגשתי שזו הדרך ולכן גייסתי את חמשת ילדי וגם חשבתי שבן אחי צריך להתגייס".

הוא הוסיף "קיבלתי את ההודעה בביפר על הבוקר. לא ידעתי שהוא בין החיילים שנהרגו. אני לפני יומיים הרגשתי שהוא הולך למות. לפני שבועיים הייתה גם התקלות ואני הרגשתי משהו לא טוב אז התקשרתי לבדוק מה שלומו והוא ענה לי שהוא בסדר".

קצינים בצה"ל מודאגים מההסלמה בדרום

האירוע הקשה הבוקר מצטרף לשורה ארוכה של אירועים בהם הצליחו המחבלים לחתור למגע עם הכוחות ולפגוע בהם. בצה"ל מדגישים כי כל האירועים הללו מתרחשים לפני עוד לפני מבצע רחב שבמהלכו ייאלצו הכוחות להיכנס לעומק השטח.

בצה"ל מנסים ללמוד אילו הפתעות מכינים להם אותם מחבלים באמצעות איסוף מודיעיני וחוששים כי כניסה לשטח תגרור פכיעות רבות בחיילים. קצין אחר בדרגת אלוף משנה אמר "המצב הזה לא יכול להימשך, מדובר בפעולות שרק ילכו ויסלימו. אנו לא יכולים לשלוח כל פעם חיילים ולהעמיד אותם במצב מסוכן כל כך. יש לבצע פעולה שתנקה את השטח בהקדם אחרת המצב רק יחמיר".

ובצד הפלסטיני: 4 הרוגים בתקיפות צה"ל הלילה בעזה

הפלסטינים מדווחים על 4 פעילי חמאס שנהרגו במהלך תקיפות צה"ל בעזה הלילה. בתגובה לפעילות ברצועה, ירו הפלסטינים 10 רקטות קסאם לעבר שטחי ישראל. 9רקטות נחתו בשטחים פתוחים במערב הנגב, אחת נחתה מדרום לאשקלון. לא ידוע על נפגעים ולא דווח על נזק.

אמש תקף חיל האוויר במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה. בתקיפה נהרג אדם אחד ושלושה נוספים נפצעו. על פי הדיווח, ההרוג הוא עבדאללה אל-רסין, פעיל בכיר בפלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, שנהרג מפגיעת טיל כשרכב על אופנוע.

כוחות צה"ל ממשיכים לפעול ברצועה גם שעות אחרי התקרית (1:46 דק')