אושרה העברת 25 שריוניות מרוסיה לרשות הפלסטינית

שר הביטחון אהוד ברק הודיע לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי ישראל אישרה העברת 25 שיריוניות מתוצרת רוסיה לכוחות הביטחון הפלסטינים בגדה • ראש הממשלה כבר אישר את העסקה בעבר כמחווה לאבו מאזן לקראת ועידת אנאפוליס אך היא הוקפאה לאור התנגדות הימין • כעת העסקה אושרה לאחר שסוכם כי השיריוניות לא תשאנה מקלעים

ישראל אישרה אתמול (שישי) לרוסיה להעביר 25 שיריוניות מתוצרתה, לכוחות הביטחון הפלסטיניים בגדה. ההודעה על כך ניתנה לשר החוץ הרוסי במהלך פגישתו עם שר הביטחון אהוד ברק. הבקשה הרוסית אושרה בעבר, אך הוקפאה על ידי ישראל.

ראש הממשלה אהוד אולמרט נתן כבר בנובמבר את אישורו העקרוני לעסקה, כמחווה ליושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן לקראת ועידת אנאפוליס. אולם, יישומה נדחה עקב הסתייגות מערכת הביטחון בשאלת המקלעים. האישור עורר סערה פוליטית והתנגדות של מפלגות הימין.

את החלטתו קיבל אז ראש הממשלה למרות התנגדותם של צה"ל והשב"כ, שחוששים שהשריוניות עלולות ליפול לידי פעילי חמאס או גורמים קיצוניים אחרים. חמאס כבר תפס לידיו כמות גדולה של נשק שסיפקו ארה"ב ומדינות נוספות לפתח, כאשר השתלט על רצועת עזה.

כעת התאפשרה העברת השיריוניות לאחר שסוכם שהן לא תשאנה מקלעים - כפי שדרשו ראש הממשלה ושר הביטחון. מוקדם יותר היום נפגש לברוב ברמאללה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בלשכתו ברמאללה. השניים דנו בהתקדמות המשא ומתן עם ישראל ובמצבם של התושבים הפלסטינים ביהודה ושומרון וברצועת עזה.

לברוב קרא לישראל להסיר מייד את המצור על רצועת עזה ואמר כי "על ישראל להניח לתושבי עזה לחיות חיים נורמליי". לברוב הוסיף ואמר כי "מבחינת רוסיה המצור על עזה אינו מקובל".