למרות ההסלמה: באשקלון יתקיימו הלימודים כרגיל

בעקבות ירי הרקטות הכבד אל העיר, הורה הערב צה"ל לעיריית אשקלון לפתוח ולהכין את המקלטים שבעיר • זמן קצר קודם לכן נפצע קל אדם אחד ועוד 9 אחרים לקו בחרדה, מנפילת רקטת גראד במרכז מסחרי הממוקם במרינה שבאשקלון • למרות זאת מחר צפויים הלימודים בבתי הספר להתקיים כרגיל • העיר סופגת משעות הבוקר ירי בלתי פוסק של רקטות מהרצועה

(01:48 דק')

פיקוד העורף הורה היום (שבת) בערב לעיריית אשקלון לפתוח את המקלטים שבעיר ולהכין אותם לקליטת תושבים, בעקבות ירי רקטות הגראד הבלתי פוסק אל העיר משעות הבוקר המוקדמות. עד כה ספגה העיר שמונה פגיעות, ואולם הירי אל מערב הנגב מתרחש ללא הפסקה. למרות זאת, אלא אם כן יקרה שינוי של הרגע האחרון, מחר צפויים הלימודים באשקלון להתנהל כסדרם. בשדרות המצב שונה, ראש העיר ובכירים נוספים מקיימים דיון בשאלה האם לפתוח מחר את בתי הספר במתכונת רגילה.

נוסף על כך, החל פיקוד העורף בהפעלת מערכת ההתרעה "צבע אדום" ב-8 יישובים נוספים במועצה האזורית חוף אשקלון: בת הדר, בית שקמה, מבקיעים, תלמי יפה, גיאה, ברכיה, משען וכפר סילבר.

הרקטות שמשגרים ארגוני הטרור הפלסטיניים ברצועה הצליחו לשבור שיא חדש בטווח הפגיעה. מושב כפר סילבר שבאזור אשדוד, הממוקם 18 קילומטרים מגבול הרצועה, ספג היום פגיעה של רקטת גראד.

במקביל, נמשכים ללא הרף מטחים כבדים של רקטות על שדרות וגם על אשקלון. רקטה מסוג גראד פגעה הערב במרכז מסחרי הממוקם במרינה בעיר. כוחות של מגן דוד אדום הגיעו למקום האירוע ופינו לבית החולים "ברזילי" שבאשקלון אדם שנפצע בינוני ושניים אחרים שנפגעו קלות.

צליל טל, עדת ראייה להתרחשויות, ספרה בראיון לסיון זגורי ב"רדיו דרום", 101.5FM: "הייתי ממש 50 מטר מהקסאם עצמו בתוך רכב והוא נפל ממש מולי. באותו הרגע הגיעו כוחות משטרה; זה היה ממש מלחיץ וראינו אנשים בסביבה שנפגעו מרסיסים, אדם אחד שנפגע מרסיסים, ונשכב על הרצפה".

ראש הממשלה אהוד אולמרט קיבל במהלך סוף השבוע עידכונים על המתרחש ברצועת עזה ואישר יחד עם שר הביטחון אהוד ברק את המשך פעילות צה"ל ברצועה.

בישיבת הממשלה מחר יקבלו השרים סקירות ביטחוניות מפי כל הגורמים הרלוונטיים. בתום הישיבה יתקיים דיון ביטחוני מיוחד בלשכתו של ראש הממשלה, בהשתתפות הרמטכ"ל, שר הביטחון, וראש השב"כ.

בסביבתו של ראש הממשלה מבהירים גם היום כי אין שום המלצה של אף גוף ביטחוני ישראלי להיכנס לפעולה קרקעית רחבה, למלחמה של ממש בעומק הרצועה.

(02:34 דק')