גדודי חללי אל-אקצה: "זוהי שנת הפיגועים"

אנשי גדודי חללי אל-אקצה של הפתח וגדודי אבו עלי מוסטפא של החזית העממית נטלו אחריות לביצוע הפיגוע בדימונה, בו נהרג אדם אחד ונפצעו תשעה. בכרוז שפרסם הפתח נכתב כי "הפיגוע בוצע הודות לשני אנשי הארגון בעקבות המשך המצור על רצועת עזה"

(0:59 דק')

שני המחבלים המתאבדים שביצעו את הפיגוע שאירע הבוקר (שני) בדימונה הם תושבי רצועת עזה, שנכנסו לישראל ממצרים בעקבות פריצת מעבר רפיח – כך הודיע כמה שעות אחרי הפיגוע אבו פואד, דובר בגדודי חללי אל אקצה של הפת"ח.

לדבריו, הפיגוע תוכנן במשך חודש, אבל התאפשר רק אחרי פריצה המעבר ב-23 בינואר. המחבלים שנשאו עליהם את המטענים הם מוסא ערפאת, איש החזית העממית לשחרור פלסטין שהתגורר באזור חאן יונס, ולואי אל-אהוואני, פעיל בגדודי חללי אל-אקצה מהעיר עזה.

עוד לפני ההודעה הרשמית, פורסם ברצועת עזה כרוז של גדודי חללי אל אקצה, נטל הארגון את האחריות לפיגוע והודיע כי מבחינת הפת"ח באזור הרצועה "זוהי שנת הפיגועים באזור הקו הירוק".

בכרוז של הפתח נאמר עוד כי "הפעולה בוצעה הודות לשני חברי הגדוד שהפגינו גבורה והצליחו לחדור לשטח הישראלי. הפעולה בוצעה בעקבות המצור הקשה שמטיל האוייב הציוני על העם הפלסטיני ברצועת עזה".

במקביל הודיע דובר החמאס, פאוזי ברהום, כי הוא מברך על הפיגוע בדימונה. "מדובר בפעולה שבאה בעקבות הכיבוש המתמשך ברצועה". גם דובר ועדות ההתנגדות העממית הביע את תמיכת ארגונו בפיגוע.

שלומי אלדר: בחמאס מברכים, אך מכחישים מעורבות בפיגוע