משה לוי, הרמטכ"ל ה- 12, הלך לעולמו

רא"ל במילואים משה לוי שהיה מאושפז במשך כשבוע וחצי בבית חולים העמק בעפולה נפטר הבוקר. הלווייתו תערך מחר בקיבוץ בית אלפא. לוי היה בן 72 במותו

(2:16 דק')

רב אלוף במילואים משה לוי, הרמטכ"ל ה-12 של צה"ל, הלך הבוקר (שלישי) לעולמו. לוי שכונה "משה וחצי" אושפז בבית החולים העמק בעפולה בשבוע שעבר לאחר שלקה באירוע מוחי קשה, הבוקר הלך לעולמו והוא בן 72. הלווייתו תערך מחר בקיבוץ בית אלפא.

לוי, בן 72, צמח בחטיבת גולני ולאחר מכן שירת בצנחנים. הוא מונה לרמטכ"ל ה-12 בשנת 1983, לאחר שרפאל איתן (רפול) סיים את תפקידו. לוי היה זה שהוביל את הצבא לסיום מלחמת לבנון הראשונה ולהיערכות מחודשת בקווי הגבול שנקבעו לאחריה. מאוחר יותר הקים את מפקדת חילות השדה, כגוף מתאם בין חילות היבשה.

בין שאר תפקידיו שימש לוי כקצין מבצעים בגדוד 890 של הצנחנים במהלך מבצע "קדש", מפקד בית הספר לצניחה ומפקד חטיבת הבקעה.

בשנת 1974 התמנה לראש מחלקת המבצעים במטכ"ל ושנתיים לאחר מכן התמנה למפקד עוצבת השריון. בשנת 1977 התמנה לראש אגף המטכ"ל ולסגן הרמטכ"ל.

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, מביע צער עמוק על מותו של לוי. ראש הממשלה אמר כי "משה לוי היה לוחם גדול, ששירת שנים רבות את המדינה ופעל בכל מרצו ויכולותיו המרובות לביסוס חוזקו ועוצמתו של צה"ל. לוי הוביל את צה"ל בתקופה לא פשוטה וידע לצקת מקור רוחו ומכושר מנהיגותו", דברי אולמרט.

הופעתו הפומבית האחרונה של לוי, בחניכת הקטע הדרומי של כביש 6 (0:21 דק')

"חייל של חיילים"

הרמטכ"ל לשעבר משה לוי הלך הבוקר לעולמו. משה ארנס, שמינה אותו לתפקיד בעיצומה של מלחמת לבנון, מספר: "לוי היה רמטכ"ל מצוין, אנשי צבא אחרים יכולים לקחת ממנו דוגמא. הוא לא היה פוליטיקאי". טלי לפקין שחק: הוא היה איש צבא קפדן וגם אנושי מאוד.

לכתבה המלאה