המשטרה: קטיושה מסוג גראד נפלה סמוך לנתיבות

הסלמה בדרום: קטיושה מסוג גראד נפלה סמוך לנתיבות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. 8 פצצות מרגמה נפלו בכרם שלום, אחת מהן פגעה במבנה ריק. 4 רקטות קסאם נפלו בשטחים פתוחים בנגב המערבי. בסוף השבוע פורסם כי הביטחון המצרי חשף מנהרה להעברת אמצעי לחימה וכסף לרצועת עזה

(2:43 דק')

הרקטה שנפלה אתמול בבוקר (ראשון) סמוך לעיירה נתיבות, היא קטיושה מסוג גראד, כך עולה מבדיקה של המשטרה. בצה"ל אישרו את הדיווחו ואמרו כי הקטיושה נורתה מטווח של כ-12 ק"מ. טווח הקטיושות עומד על כ-30-19 ק"מ, פי שניים מהטווח של רקטות קסאם.

הבוקר החל עם מתקפת ירי לעבר שטחי ישראל: שמונה פצצות מרגמה נפלו ביישוב כרם שלום, אחת מהן פגעה במבנה ריק המשמש כסטודיו. מוקדם יותר נפלו ארבע רקטות קסאם בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב וסמוך לנתיבות. בשני האירועים לא היו נפגעים.

כבר בחודש אפריל התריעו גורמים ביטחוניים כי בחמאס מעבירים רקטות קסאם וגראד לג'יהאד האיסלאמי. לטענתם, רקטות מסוג גראד נורו על אשקלון כבר ביוני 2006 על ידי הג'יהאד האיסלאמי.

בסוף השבוע דווח כי כוחות הבטחון המצרים חשפו מנהרה שנחפרה מתחת לגבול המקשר עם רצועת עזה. בתוך המנהרה נלכד אזרח מצרי שבחקירתו הודה כי השתמש במנהרה כדי להבריח דרכה אל שטחי הרצועה, חומרי חבלה, כסף ותחמושת.

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר לאחרונה כי "ישראל לא תשלים עם המשך ירי הקסאם למערב הנגב". במסיבת עיתונאים משותפת עם קאנצלר אוסטריה, ד"ר אלפרד גוזנבאואר, אמר אולמרט כי הוא רואה את התקפות הקסאם על שדרות בחומרה רבה, וכי ישראל לא תעבור על כך לסדר היום.

ראש הממשלה אמר, כי צה"ל הונחה להשמיד כל משגר קסאם וכל מי שמעורב בשיגור רקטות ובשילוח המשגרים. לדבריו, ישראל גם תעלה את הפגיעה בשרשרת הפיקוד של הארגונים, שנותנים חסות למשגרי הקסאם.