חיל האוויר תקף 2 חוליות משגרי בלונים בדרום הרצועה

לפי דיווחים פלסטיניים, כלי טיס הפציץ שתי מטרות, אחת מהן מזרחית למחנה הפליטים אל-בוריג', ארבעה נפצעו • מוקדם יותר הודיעו בעזה שבשבוע הבא את מספר בלוני התבערה

חיל האוויר פגע באופנוע של מפריחי בלוני תבערה ברצועה
חיל האוויר פגע באופנוע של מפריחי בלוני תבערה ברצועה | צילום: החדשות 13

כלי טיס של חיל האוויר תקפו היום (שבת) שתי חוליות שהפריחו בלוני נפץ בדרום רצועת עזה לעבר שטח ישראל. לפי דיווחים פלסטיניים, בתקיפה הראשונה שלושה נפצעו בהפצצה מזרחית למחנה הפליטים אל-בוריג', ובתקיפה השנייה נפצע אדם נוסף. לפי הדיווחים, אחד הפצועים, שנפצע ברגלו, הוא עיתונאי פלסטיני בשם מחמוד א-לוח.

מוקדם יותר היום הודיעו יחידות "השיבוש הלילי" בעזה כי בשבוע הבא פעילויות השיבוש יתקיימו בכל יום לאורך כל גבול הרצועה, החל מ-19:00 בערב ועד שעות הבוקר. עוד הצהירו כי יכפילו את מספרי בלוני התבערה שנשלחים בשעות היום.

הפצצת חיל אוויר ברצועת עזה
הפצצת חיל אוויר ברצועת עזה | צילום: החדשות 13

בד בבד, עיתון אלאח'באר הלבנוני דיווח מפי מקורות בחמאס כי הארגון העביר מסרים חדשים לישראל דרך המתווך המצרי בנוגע להבנות הנוכחיות, בהם צוין כי התנועה מאיימת להסלים בקרוב לאור האיחור בביצוע ההבנות שסוכמו בין הצדדים. במקביל, העביר המתווך המצרי לחמאס מסרים ישראלים לפיהם "יגיבו בעוצמה על כל חריגה מההבנות".

מקורות פלסטינים מסרו לאתר הפלסטיני "אמד" כי משלחת מודיעין מצרי תגיע מחר לרצועת עזה, כפגישה משלימה לחיזוק "הבנות הרגיעה" בין חמאס לבין הפלגים הפלסטינים ובין ממשלת ישראל.

בתוך כך, פעלו הבוקר לוחמי צה''ל לניטרול מטעני נפץ ורימונים שהושלכו אמש על ידי מחבלים בצפון רצועת עזה במהלך הפרות הסדר אתמול.

תקיפת חיל אוויר ברצועת עזה
תקיפת חיל אוויר ברצועת עזה | צילום: החדשות 13

שני צעירים פלסטינים, בן 18 ובן 29, נהרגו ו-55 פלסטינים נוספים נפצעו מירי צה"ל ומפיזור גז מדמיע במהלך העימותים השבועיים בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה - כך נמסר ממשרד הבריאות ברצועה. בהפגנות השתתפו כעשרת אלפים פלסטינים בחמישה מוקדים מרכזיים לאורך הגדר. הם השליכו רימונים ומטענים, יידו אבנים והבעירו צמיגים. כמו כן, נעשו ניסיונות של מפגינים לחתוך את הגדר ולהגיע לשטח ישראל, אך ללא הצלחה.

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, שהגיע למוקד ההפגנות ממזרח לעיר עזה, אמר: "מטרת ההפגנות היא לסיים את הכיבוש, ולכן הן לא יפסיקו עד שהן ישיגו זאת. זה מסר ברור לאויב הישראלי. אם הוא לא יענה לדרישות העם הפלסטיני - כל הצדדים יצטרכו לשאת באחריות". הנייה התייחס גם להסלמה בשטחים: "כל הכבוד לשהידים ולמשפחות בגדה המערבית. הם הוכיחו כי הם חזקים יותר מהכיבוש הציוני".