צה"ל תקף מנהרת טרור בעזה, רקטה פגעה בגג בית ביישוב בשער הנגב

מטוסי חיל האוויר ביצעו תקיפות אוויריות בעקבות הפעלת המטען מוקדם יותר. הפלס' דיווחו כי 2 נהרגו בניסיון חדירה וכי נורתה אש נ"מ אך חה"א הכחיש: ״קשקוש בלבוש"

התקיפה בעזה בעקבות הפיצוץ בגבול הרצועה

מתיחות בדרום: מטוסי חיל האוויר תקפו אתמול (שבת) מספר מטרות בעזה בעקבות הפעלת המטען בגדר הרצועה מוקדם יותר.  בין המטרות שהותקפו הייתה מנהרת טרור שיצאה משכונת זיתון לעבר שטח מדינת ישראל. עוד הותקפו מתחם צבאי במרחב נצרים ומתחם צבאי במרחב חאן-יונס ששייך לחמאס. הפלסטינים דיווחו כי נורתה אש נ"מ לעבר המטוסים על מנת לאלצם לעזוב את המרחב האווירי אך גורם בחיל האוויר מסר לחדשות עשר: "בשתי מילים קשקוש בלבוש". סוכנות הידיעות העזתית שיהאב דיווחה כי תקיפת צה"ל במזרח רפיח כוונה לעבר קבוצה של אנשים שניסו להסתנן לשטח ישראל. שניים נהרגו ושני נוספים נפצעו.

בד בבד, בחמאס אמרו כי ישראל נושאת באחריות להסלמה ברצועה. זמן קצר לאחר הדיווחים הפלסטיניים, נשמעו התרעות צבע אדום ביישובי עוטף עזה. אחת ההתרעות הייתה התרעת שווא אולם במקרה אחר זוהה שיגור לעבר ישראל ורקטה נפלה סמוך לבית ביישוב במועצה האזורית שער הנגב וגרמה נזק לרכוש. עם זאת, לא דווח על נפגעים.

 

בצה"ל אמרו כי התקרית בדרום, שבמסגרתה נפצעו 4 חיילים, 2 מהם קשה, הייתה פיגוע טרור חמור שיכול לערער את היציבות ברצועת עזה וכי ימונה צוות לחקירת האירוע. זאת במקביל להערכת מצב של הרמטכ"ל עם אלוף פיקוד דרום, מפקד חיל האוויר, ראש אמ"ן וראש אגף התכנון.

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_news100218nethanyugaza_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_1agx7z2s' duration='7'']

כוח צה"ל משותף של חטיבת גולני והנדסה קרבית פעל סמוך לגדר הרצועה וזיהה דגל חשוד שככל הנראה הונח במקום בזמן הפרות סדר שנערכו בימים האחרונים במקום. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, הדגיש כי החיילים שהו בשטח ישראל וניגשו להסיר את הדגל כשהופעל המטען שגרם, כאמור, לפציעת כמה מהם. עוד אמר מנליס כי חמאס מנסה להפוך את מרחב הגדר לאזור עימות.

בעקבות הפעלת המטען, צה"ל הגיב בירי טנקים לעבר עמדת תצפית. ההערכה היא שארגונים שמנסים לאתגר את חמאס בעזה יזמו את הפעולה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: "התקרית היום בגבול רצועת עזה היא חמורה. אנחנו נגיב בהתאם. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים".

ועדות ההתנגדות העממית הודיעו כי הפעולה "היא פעולת גבורה שמגיעה במסגרת התגובה הטבעית לחדירות האויב. זה מסר חשוב המדגיש את מוכנות ההתנגדות להגן על עמה". מאוחר יותר נמסר גם "ההתנגדות הבטיחה לגדוע את היד שתתקוף את המפגינים והיום קיימה את הבטחתה". דובר הג'יהאד האסלאמי הוסיף: "אדמת עזה איננה טיול לכיבוש, רוביה פתוחים וידי בניה יורים את הזעם בפני המצור והתוקפנות". מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי למעט שמיעת פיצוץ עמום בישובים הסמוכים, אין לאירוע כל השלכות על הישובים ואין שינוי בהנחיות לתושבים. גורם צבאי בכיר אמר לחדשות עשר כי מדובר באירוע החמור ביותר מאז סיום מבצע "צוק איתן".

בתוך כך, אלוף יואב (פולי) מרדכי פנה לתושבי עזה בשני פוסטים שפורסמו באלמונסק, עמוד הפייסבוק של מתפ״ש בערבית: "אירוע הנחת הדגל על גדר הביטחון בעזה מעיד על פחדנות. ניצול חמאס את האוכלוסייה הסובלת כתוצאה משלטון חמאס מנותב לגדר כדי להסיט הכעס של הציבור כלפי הריבון שהינו החמאס. ניצול  ארגוני הטרור את האוכלוסייה ואת ההפגנות לביצוע פיגוע לא יעברו לסדר היום, וצה״ל יגיב בעוצמה. תושבי עזה, תתעוררו!", כתב בפוסט אחד. בפוסט השני הוסיף ״כמו שהבטחנו, אנו עומדים במילתנו! תקפנו מטרות איכות של ארגון הטרור חמאס שנושא באחריות על עזה. תושבי עזה, התרחקו מהגדר ואל תאפשרו לחמאס לנצל אתכם. תקוותכם אינה בהפרות הסדר בגדר הבטחון בגבול עם עזה. לצערי הרב, כספיכם, שהיו יכולים להיות מקור תקווה עבורכם מושקעים במנהרות ובבסיסים הצבאיים של חמאס ובבתים המפוארים של בכיריה. להיכן נעלמו עשרות מיליוני השקלים שגבתה מכם חמאס ברצועה? כל הדרדרות נוספת במצב היא באחריות חמאס, אל תתנו להם להוביל אתכם לשאול״.