צבא סוריה: יירטנו 3 טילים שנורו ע"י צה"ל לעבר מתקן בדמשק

על פי ההודעה הסורית, כלי טיס של חיל האוויר תקפו בסיס צבאי באזור אל-קוטיפה, הנמצאת צפון-מזרחית לבירה הסורית. בישראל לא מתייחסים לפרסומים

האזור בסוריה שהותקף על ידי חיל האוויר
האזור בסוריה שהותקף על ידי חיל האוויר | צילום: ללא קרדיט

על פי הצבא הסורי, חיל האוויר הישראלי תקף הלילה (שלישי) מתקן צבאי בעיר אל-קוטיפה ליד דמשק, מקום שכבר הותקף בעבר מספר פעמים בשנים האחרונות בתקיפות שיוחסו לצה"ל. ככל הנראה היעד היה מחסן של אמצעי לחימה, שמוחכר לארגון חיזבאללה.

כמו כן נכתב בהודעת הצבא הסורי כי התקיפה כללה שיגור 3 טילים מסוג קרקע-קרקע באזור הגולן. לדבריהם, "ההגנה האווירית שלנו יירטה אותם". ישראל לא התייחסה לפרסומים.

שלשום נחשף בחדשות עשר כי הקבינט המדיני-ביטחוני קיים דיונים אינטנסיביים בתקופה האחרונה בנושא החזית הצפונית. הדיונים עסקו בין השאר בפעילות איראן וחיזבאללה בסוריה ובלבנון, וכן בהיערכות ליום שאחרי מלחמת האזרחים בסוריה והשתלטותו מחדש של צבא אסד על רוב שטחי המדינה. עם זאת, גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי לישראל אין כל מידע על כוננות של איראן וחיזבאללה למלחמה.

בחודש אוקטובר האחרון - במהלך חג הסוכות - התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן במפגש עם חיילים למצב החזית הצפונית. "בכל הנוגע לגזרת הצפון - סוריה ולבנון הפכו ליישות צבאית אחת. ישראל אמורה להיערך לאתגר חדש. אם פעם דיברנו על גזרת לבנון - אז אין יותר גזרה כזו. יש גזרת צפון", אמר ליברמן.

"בכל התפתחות שתהיה, זו תהיה גזרה אחת, סוריה ולבנון ביחד, חיזבאללה, משטר אסד וכל סייעניו", המשיך שר הביטחון, "גם מבחינת גזרת לבנון לא מדובר כבר על חיזבאללה בלבד. מדובר על חיזבאללה ועל צבא לבנון. לצערי זו המציאות".

המצב בחזית הצפונית, והנוכחות האיראנית בשתי המדינות האלה - מעסיקים מאוד גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו שקיים בימים ובשבועות האחרונים שיחות טלפון עם מנהיגים רבים. בשיחות הזהיר נתניהו מהמצב הנפיץ שייווצר כתוצאה מההתבססות האיראנית בסוריה ולבנון, באמצעות חיזבאללה והמיליציות השיעיות.

בחודש שעבר דיווחו כלי תקשורת בסוריה כי מטוסי קרב ישראליים ביצעה מתקפה אווירית במכון מחקר באזור ג'מראיא, בפאתי דמשק שבסוריה. ע"פ הדיווח, שלושה מהטילים שנורו יורטו על ידי מערכת הגנה סורית. רשת RT הרוסית מדווחת כי ישנם במקום מספר פצועים. רשת אלמיאדין הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה במקביל על קולות פיצוץ חזקים באזור זה.

מספר ימים לפני כן, דווח על תקיפה נוספת של חיל האוויר נגד בסיס איראני בסוריה. על פי הדיווחים, באותו אירוע חיל האוויר התקיף באמצעות טילי אוויר-קרקע בסיס צבאי שנבנה בעיר אל-כסווה, הנמצאת 14 ק"מ דרומית לדמשק וכ-50 ק"מ מהגבול עם רמת הגולן.