עורכת דינה של עהד תמימי: "כתב האישום מנופח"

גבי לסקי הגיבה על האשמת תמימי בתקיפת חיילים: "זו אכיפה בררנית. על התנהגות דומה נערי גבעות לא נעצרים". עוד ציינה כי חומר הראיות טרם הגיע לידיה

עו"ד גבי לסקי, מקום 7 ברשימת מרצ לכנסת בבחירות 2015
עו"ד גבי לסקי, מקום 7 ברשימת מרצ לכנסת בבחירות 2015 | צילום: מירי דבידוביץ', יח"צ

גבי לסקי התראיינה הבוקר (שלישי) לחדשות עשר והסבירה על קו ההגנה המתוכנן בתיקה של עהד תמימי. "נטען שכתב האישום מנופח. על התנהגות דומה או זהה מתנחלים או נערי גבעות לא נעצרו ולא נחקרו, וודאי שלא הועמדו לדין. לא יתכן שישנה הגנה סלקטיבית ובררנית על החוק".

לסקי אמרה שחומר הראיות טרם הגיעה לידיה. "חלק ניכר מכתב האישום זה על עבירות שבוצעו לכאורה בעבר, כשבזמן אמת אף אחד לא חשב לחקור אותם", פירטה לסקי, "אתמול החליט בית הדין הצבאי לשחרר את בת דודתה, נור, שהיתה עמה באירוע. אילו הסרטון היה כל מה שהיה בידיי התביעה היו משחררים את עהד".

"התנהגות החיילים במקרה היתה מאופקת וכך ראוי", הוסיפה לסקי, "אני מצפה מהממשלה שתוציא את החיילים מהשטח הכבוש ושנגיע להסתר כי חיילים לא צריכים לבצע פעולות שיטור בקרב אוכלוסיה אזרחית".

עוד אמרה לסקי כי "כתב האישום מהווה תמצית של הכיבוש. מרימים ילדה בת 16 באמצע הלילה ממיטתה לחקירה במקום לזמן אותה, וכשהיא מגיבה מוסיפים סעיף איומים".

כתב האישום הוגש אתמול בבית הדין הצבאי  והואשמה בתקיפה והסתה. תמימי הואשמה בחמישה מקרים נוספים בהם תקפה את כוחות הביטחון. כתב אישום נוסף הוגש נגד אמה של תמימי, נרימן, בגין האירוע לפני כשבועיים שבו תקפה יחד עם בתה את החיילים, וכן בגין אירוע נוסף שבו השתתפה, כשבוע קודם לכן. בנוסף הואשמה תמימי בהסתה בפייסבוק לביצוע פיגועים. אתמול הואשמה גם בת דודתה של תמימי, נור. מעצרם של עהד ואמה הוארך בשמונה ימים.