דיווח: מטוסים ישראלים תקפו בסיס איראני בפאתי דמשק

מטוסי חיל האוויר תקפו בסיס שנבנה בעיר אל-כסווה, הנמצאת בסמוך לדמשק, כך ע"פ דיווחים בלבנון ובסוריה. רשת סקי ניוז: הבסיס נועד לקלוט כוחות איראניים בעתיד. לפי דיווחים שונים, הצבא הסורי יירט בהצלחה חלק מהטילים שנורו לעבר הבסיס

בסיס צבאי איראני בסוריה כ-50 ק"מ מהגבול הישראלי
בסיס צבאי איראני בסוריה כ-50 ק"מ מהגבול הישראלי | צילום: חדשות עשר

מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו בסיס צבאי שנבנה בעיר אל-כסווה הנמצאת 14 ק"מ דרומית לדמשק וכ-50 ק"מ מהגבול עם רמת הגולן - כך דווח הלילה (שבת) בכלי תקשורת לבנוניים וסוריים. על פי הדיווחים, התקיפה בוצעה מהשטח הלבנוני ובאמצעות טילי אוויר-קרקע. לפי הדיווחים, הצבא הסורי יירט כמה מהטילים שנורו בהצלחה.

על פי אחד הדיווחים בלבנון, חלק מהטילים שנורו ע"י מטוסים יורטו וחלק פגעו במטרות. עוד דווח בלבנון, כי בומים על קוליים נשמעו בכמה ערים בדרום המדינה, דבר המהווה אינדיקצה לכך שהמטוסים ביצעו את התקיפה משטח המדינה. עוד דווח כי ירי נ"מ בוצע אל עבר המטוסים, אך אין דיווח על פגיעה באף אחד מהמטוסים.

>> לכתבות נוספות בנושא:

תמונות לווין: שיפוצים באתר שדווח כבסיס קבע איראני בסוריה

העיסוק במרחק השיעים מהגבול מפספס הסכנה האמיתית

גורם מודיעין מערבי: "איראן בונה בסיס קבע בסוריה"

צה"ל לא מתייחס בשעה זו לדיווחים זרים על התקיפה.

בסרטון: רגע היירוט כפי שפורסם ברשת בידי גולשים בסוריה

כזכור, בחודש שעבר אמר גורם מודיעין מערבי לרשת BBC כי איראן בונה בסיס קבע צבאי באל-כיסווה, האזור שעל פי הדיווחים ישראל תקפה הלילה. בנוסף, התפרסמו תמונות לווין בהן נראה כי קיימת פעילות באתר. על פי רשת סקיי הבריטית, הבסיס שהותקף היה אמור לקלוט כוחות איראניים.

לפני שבועיים שוחח ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, והביע את דאגתו מניסיונות ההתבססות האיראנית בסוריה. "נתניהו הדגיש בפני פוטין את עקרונות הביטחון של ישראל והתנגדותה להתבססות האיראנית בסוריה", נמסר.

גם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר דברים דומים לפני כשבועיים: "לא נאפשר התבססות איראנית בסוריה, ולא נאפשר להפוך את כל סוריה למוצב קדמי כנגד מדינת ישראל. מי שלא הבין את זה, כדאי שיבין".

תקיפת חיל האוויר בסוריה כפי שפורסם בדיווחים זרים

 

 

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_news021217sirya2_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_mlg2s6sn' duration='']