נתניהו חתם על מכתבו של שרון גל הקורא לחון את אלאור אזריה

על המכתב חתמו גם חברי כנסת נוספים, בהם השר ליברמן, השרה שקד, מיקי זוהר, זאב אלקין ובצלאל סמוטריץ'. מבית הנשיא נמסר: "בקשה מחודשת לחנינה ניתנת להגשה רק בחלוף שישה חודשים מיום החלטת הנשיא בבקשה הקודמת"

אלאור אזריה בדרך לריצוי מאסרו
אלאור אזריה בדרך לריצוי מאסרו | צילום: רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חתם היום (שני) על מכתבו של שרון גל מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, לחון את אלאור אזריה. יעילותו של המכתב מוטלת בספק, שכן אזריה צפוי להשתחרר בעוד כשלושה חודשים והנהלים מאפשרים לנשיא להעניק לו חנינה רק חצי שנה לאחר ההחלטה האחרונה שקיבל בעניינו.

על המכתב חתמו גם חברי כנסת רבים נוספים, בהם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שרת המשפטים, איילת שקד, שרת התרבות, מירי רגב, מיקי זוהר, זאב אלקין ובצלאל סמוטריץ'.

>> כתבות נוספות בחדשות עשר:

פרסום ראשון: החלה רכבת אווירית של פועלי בנייה מסין לישראל

החל הדיון בחוק ההמלצות; חזן לנתניהו: "אתה עושה נזק"

הווידוי של ח"כ זוהר על הלידה השקטה: "זאת הייתה טראומה קשה"

מכתב שיזם שרון גל לחנינת אלאור אזריה
מכתב שיזם שרון גל לחנינת אלאור אזריה | צילום: ללא קרדיט

מבית הנשיא נמסר כי המכתב לא התקבל וכאשר יתקבל יענה כמקובל. כמו כן הוצהר כי "ברצוננו להזכיר כי בקשות חנינה מתקבלות רק מהנדון עצמו, באי כוחו או קרובי משפחה מדרגה ראשונה שלו". בנוסף, נמסר כי בקשה מחודשת לחנינה יכולה להיות מוגשת רק בחלוף שישה חודשים מיום שניתנה החלטת הנשיא בבקשה הקודמת.

במקרה זה, ההחלטה על דחיית החנינה התקבלה רק לפני כשבועיים. הנשיא ריבלין דחה את החנינה בטענה כי הקלה נוספת, מעבר לזו שהוענקה לאזריה על ידי הרמטכ"ל, "תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל". הנשיא גם כתב אז כי "ערכי צה"ל ובתוכם טוהר הנשק הם יסוד מוסד בעוצמתו של צה"ל ותמיד עמדו לנו במאבק הצודק על זכותנו לבית לאומי ובטוח ובבנייתה של חברה איתנה".