הרמטכ"ל: "אשקול בכובד ראש הקלה בעונשו של אזריה"

רב-אלוף גדי איזנקוט אמר כי אם יבחר החייל, שערעורו נדחה, להגיש בקשה להקלה בעונש, הוא "יבחן את מכלול השיקולים מתוך מחויבות לערכי צה"ל". מוקדם יותר אמר עורך הדין של אזריה כי יבקש לערער לעליון, וכי יש לדחות את כניסתו לכלא בחודש. אם לא ייקבע אחרת, אזריה יחל לרצות את עונשו ב-9 לאוגוסט

אלאור אזריה בהכרעת ערעורו בבית המשפט הצבאי
אלאור אזריה בהכרעת ערעורו בבית המשפט הצבאי | צילום: רויטרס

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, אמר היום (ראשון), בעקבות דחיית ערעורו של אלאור אזריה, כי אם יבחר החייל להגיש בקשה להקלה בעונש, היא תישקל בכובד ראש. "אבחן את מכלול השיקולים מתוך מחויבות לערכי צה"ל", הצהיר הרמטכ"ל.

עוד אמר הרמטכ"ל: "היום אמר בית הדין הצבאי את דברו באופן חד וברור. מערכת המשפט הצבאית קיימה הליך ערכי, מקצועי ונטול פניות ופסקה באופן עצמאי וללא כל התערבות פנימית וחיצונית".

>> פרשת אזריה - כתבות נוספות:

הערעור נדחה: הרשעתו ועונשו של אלאור אזריה נותרו על כנם

נתניהו: "דעתי לא השתנתה - בעד חנינה לאלאור אזריה"

מוקדם יותר, ביקש עורך הדין של אזריה, יורם שפטל, לדחות את כניסתו של החייל לכלא בחודש והצהיר כי צוות ההגנה יבקש לערער לבית המשפט העליון. התובע במשפט, עו"ד ויסמן התנגד לדחייה בביצוע העונש והצהיר כי הוא "מוכן לעיכוב של כמה ימים בלבד". אם בקשתו של עו"ד שפטל לא תתקבל, אזריה יחל לרצות את עונשו בכלא 4 שבצריפין ב-9 באוגוסט.

בתום הדיון אמרה אמו של אזריה, אושרה: "זה הרוע בהתגלמותו. בושה". מוקדם יותר, במהלך הדיון, היא קראה כי הדיון "תפור".

בצאתו מהדיון, אמר שפטל: "אמרו לנו לא להגיש ערעור, כי אז קיים סיכוי של ממש שהעונש יצא חמור יותר ממה שנפסק - נבואות הזעם נתבדו לחלוטין". עוד אמר: "הכרעת הדין מחזיקה 168 עמודים, אבל גם אם הייתה מחזיקה 800 עמודים, היא לא תצליח להסביר את הדברים ההפוכים - שמחייבים את זיכויו של אזריה".

עורכי הדין אילן כץ, אייל בסרגליק וכרמית שחיבר, אשר ייצגו את אלאור עזריה מתחילת המשפט ועד שלב הערעור, הצהירו כי ״מדובר בפסק דין קשה". כזכור, הם המליצו לאזריה ומשפחתו לקבל את פסיקת בית המשפט ולהימנע מהגשת הערעור. לאור זאת, הם אמרו בעקבות הדחייה כי "לצערנו גורמים אינטרסנטיים בחרו לסכן את אלאור באמצעות הבטחות שווא. אנו מביעים שאט נפש מהתנהגותו המתלהמת והאלימה מילולית של עורך דין שפטל אשר חצה כל גבול בדברי השטנה שלו".

אלאור אזריה בהכרעת ערעורו בבית המשפט הצבאי
אלאור אזריה בהכרעת ערעורו בבית המשפט הצבאי | צילום: רויטרס

בעקבות הכרעתם של חמשת השופטים שלא לקבל את ערעורו של אזריה, פוליטיקאים רבים קראו לרמטכ"ל גדי איזנקוט להעניק לחייל חנינה או להקל בעונשו. כך, לדוגמא, שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "אין לי ספק כי הרמטכ״ל יתחשב בכל הנסיבות הקשות ובהיותו חייל מצטיין שהיה נתון במעצר כשנה וחצי בבסיסו".

בנוסף לרטמכ"ל, גם בידי נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הכוח להעניק לחייל חנינה או להקל בעונשו. למעשה, אילו שני הנתיבים שנותרו לצוות ההגנה: בקשת ערעור לבית המשפט העליון או בקשת חנינה אל הרמטכ"ל או הנשיא. במקרה של ערעור, ייתכן שכניסתו של אזריה לכלא תתעכב עד תום הדיונים.

מוקדם יותר היום, קבעו חמשת השופטים בבית הדין הצבאי בקריה לדחות את ערעורו של אזריה, שהורשע בהריגת מחבל בחברון: "הרשעת אזריה שרירה ועומדת". כמו כן, נקבע כי העונש שנגזר על אזריה, שנה וחצי, יישאר כפי שהיה.