נכשל המשא ומתן לפשרה במשפט אזריה - הפערים אינם מאפשרים להגיע להסכמה

הסתיים ללא הסכמות המשא ומתן לפשרה במשפט החייל היורה בחברון, בתום פגישה של כשעה בין עו"ד שפטל, עורך דינו של החייל ובין התביעה בראשות עו"ד נדב וייסמן. לאור כישלון המו"מ, השופטים יצטרכו להכריע

אלאור אזריה ואמו במהלך מתן גזר הדין במשפטו בבית הדין הצבאי בקריה
אלאור אזריה ואמו במהלך מתן גזר הדין במשפטו בבית הדין הצבאי בקריה | צילום: רויטרס
אלאור אזריה בבית המשפט בדיון על עיכוב ביצוע עונשו
אלאור אזריה בבית המשפט בדיון על עיכוב ביצוע עונשו | צילום: ללא קרדיט

נכשל ניסיון הגישור: לאחר שעה של דיונים היום (שני) בין התובעת הצבאית הראשית, אל"ם שרון זגגי פנחס, וסא"ל (מיל') נדב ויסמן,  עם עו"ד יורם שפטל, פרקליטו של  אלאור אזריה, הגיעו הצדדים למסקנה שהפערים אינם ניתנים לגישור.

משמעות כישלון הגישור הוא כי שופטי בית הדין הצבאי לערעורים ייאלצו לכתוב פסק דין. מצה"ל נמסר כי הפגישה התנהלה באופן ענייני, מתוך מטרה לברר האם קיימת אפשרות מעשית להגיע להסכמות בתיק, למרות הפערים המשמעותיים בין הצדדים ולמצות את המשא המתן, אך הפערים התגלו כמשמעותיים ומהותיים ואינם מאפשרים הגעה להסכמות.

לכתבות נוספות בנושא:

גורמים משפטיים בכירים: הבעת חרטה של אזריה יכולה להשפיע על הערעור
גורמים בצה"ל מעריכים: הפרקליטות תחל במגעים לגישור עם עורך דינו של אזריה
משפט אזריה: עו"ד שפטל הסכים לגישור, התביעה סירבה

עורך הדין יורם שפטל בראיון ל
עורך הדין יורם שפטל בראיון ל"שישי עם אילה חסון" | צילום: חדשות 10

ניסיון הגישור בוצע לאחר שביום הדיונים האחרון בערעור החייל היורה מחברון, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל ונשלח לנשת מאסר, רמזו השופטים כי על הצדדים לוותר על הערעור. בתגובה סנגורו של אזריה יורם שפטל הסכים להגיע לגישור, אבל התביעה תחילה סירבה.

"אנחנו נעשה את חובתנו שהיא לכתוב את הכרעת הדין, אבל כל תוצאה בערעור הזה היא בעייתית", אמר השופט סגל, "אנחנו פונים לשני הצדדים לעשות את מה שלא עשיתם עד היום, אם אתם יכולים. אם לא, נעשה את תפקידנו".