חיזבאללה מאשר: הרוצח המשוחרר סמיר קונטאר חוסל בפרברי דמשק

אחד המחבלים הידועים לשמצה בתולדות ישראל מצא את מותו, שבע שנים לאחר ששוחרר בעסקת חילופי השבויים בה קיבלה ישראל את גופותיהם של אלדד רגב ואהוד גולדווסר. ביתו בשכונת ג'רמאנה הוחרב, והפך לאחד מבכירי חיזבאללה בשנים שעברו מאז. גורמי ממשל בסוריה מאשימים את ישראל

סמיר קונטר
סמיר קונטר | צילום: רויטרס

בסוריה מדווחים הבוקר (ראשון) כי סמיר קונטאר, אחד המחבלים הידועים ביותר לשמצה בזיכרון הישראלי שהפך מאז שחרורו לאחד ממנהיגי חיזבאללה בסוריה, חוסל הלילה בביתו שבפרברי דמשק.

דיווח הראשוני הופיע ברדיו Sham FM הסורי, ולאחר מכן, אישר בסאם אחיו של קונטאר את דבר החיסול, המיוחס על ידי חלק מהתקשורת הערבית לחיל האוויר הישראלי. "בגאווה גדולה אנו מודיעים על מותו כשהיד של סמיר אלקונטאר", כתב אחיו, "אנו מתפארים בהצטרפותנו לקבוצת משפחות השהידים לאחר 30 שנה של סובלנות כשהיינו לחלק ממשפחות האסירים". מאוחר יותר, אישר גם ארגון חיזבאללה את דבר מותו.

שש קומות הוחרבו

 

בניין בן 6 קומות בו התגורר קונטאר בפרבר ג'רמאנה, אחת השכונות במזרח דמשק, הוחרב בתקיפה שבוצעה בשעת לילה מאוחרת, ועמו, לפי הדיווח, נהרגו מספר אנשים נוספים. כלי תקשורת הסורית האשימו "קבוצתו טרור" במתקפה, אם כי נאמני משטר של אסד טענו כי מדובר בתקיפה ישראלית.

"גופתו נשלחה לבית החולים בדמשק לפני מספר רגעים", נכתב לפנות בוקר בפוסט בעמוד הפייסבוק של "כוחות ההגנה הלאומיים בג'רמאנה", מיליציה סורית הנאמנה לנשיא אסד, שם צוין כי אחד ההרוגים הנוספים היה בכיר בארגון.

קונטאר, שוחרר בעסקת חילופי שבויים בשנת 2008, בה קיבלה ישראל את ארונותיהם של אלדד רגב ואודי גולדווסר ז"ל, שחטיפתם ורציחתם הביאה לתחילתה של מלחמת לבנון השנייה. מאז, הפך בן ה-52 לאחד מבכירי הארגון השיעי.

סמיר קונטר
סמיר קונטר | צילום: רויטרס

כשהיה בן 17, הוביל קונטאר חוליית מחבלים שביצעה בנהריה את מתקפת הטרור בה מצאו את מותם שלושה בני משפחת הרן. דני בן ה-31 נורה למוות על ידי קונטאר, שהמשיך והרג באכזריות את עינת בת ה-4. שני שוטרים ישראלים נוספים נהרגו על ידי החוליה של החזית, באותו פיגוע בשנת 1979.

קונטאר נידון ל-47 שנות מאסר, אם כי שוחרר בסופו של דבר. בתחילה דובר על כך שישוחרר רק בתמורה למידע מהותי על הנווט השבוי רון ארד, אך משסירבו בחיזבאללה למסור מידע שכזה, נותר קונטאר בכלא הישראלי מספר שנים נוספות.

לישראל יוחסו מספר תקיפות על אדמת סוריה, רובן כנגד משלוחי נשק או מחסני תחמושת, וזהו בכיר חיזבאללה השני שמוצא את מותו: בתחילת השנה חוסל ג'יהאד מורנייה, מפקד הכוח ההתקפי של הארגון השיעי, בעת שסייר בגולן עם מספר בכירים נוספים. חיזבאללה נקם את מותו בפיגוע על גדר הגבול בסמוך לרג'ר, בו נפלו שני חיילי צה"ל.

"שני מטוסי קרב ישראלים ביצעו את הפשיטה שכוונה לבניין בג'רמאנה, ותקפה את האיזור בטילים ארוכי טווח", נטען בהודעת המיליציה המקומית. השכונה נחשבת למעוז שלטון מקומי, ולביתם של רבים מבני המיעוט הדרוזי, כמו גם של נוצרים רבים.


בהכנת הידיעה השתתף גיא גונטר

הבניין בו התגורר סמיר קונטאר לאחר טיל ששוגר עליו
הבניין בו התגורר סמיר קונטאר לאחר טיל ששוגר עליו | צילום: הטלוויזיה הסורית