דרום תחת אש: 5 רקטות נורו בשעות הבוקר, 15 ביממה האחרונה

לאחר שעות ספורות של שקט מאז ליל אמש, שוב נשמעה הבוקר האזעקה ביישובי עוטף עזה ושדרות. שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים, אחת נפלה בשטח רצועת עזה ואחת יורטה על ידי צה"ל. לא היו נפגעים. ראש עיריית שדרות: "יש טרור שמכה בנו מעזה והגיע הזמן שנכה בו שבעתיים"

נזק מירי רקטות לעבר שדרות
נזק מירי רקטות לעבר שדרות | צילום: רויטרס

חמש רקטות נורו קרוב לשעה שש בבוקר היום (ו') לכיוון שדרות והמועצה האזורית שער הנגב. מכוחות הביטחון נמסר כי שלוש מהן התפוצצו בשטחים פתוחים, אחת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל ואילו החמישית נפלה בשטח רצועת עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. לתושבים נמסרה הנחיה להישאר בקרבת מרחבים מוגנים.

בעקבות הירי המסיבי על עירו ביממה האחרונה קרא ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, למבצע רחב ברצועת עזה. בהתייחסות ישירה למבצעים צבאיים קודמים כמו "עמוד ענן" ו-"עופרת יצוקה" טען דוידי כי אין טעם להמתין למענה פלסטיני על האולטימטום הצבאי וכי "יש טרור בעזה שמכה בנו והגיע הזמן שנכה בו שבעתיים". אף על פי כן, אמר דוידי כי לעת עתה לא חל שינוי בשגרה של תושבי שדרות והם "מתכוננים לשבת כמו כל תושב במדינת ישראל".

אמש הכריזו גורמי ביטחון בישראל על אולטימטום בן 24 עד 48 שעות להפסקת הירי על רצועת עזה. זאת, לדבריהם, בשל תקווה שגם בצד הפלסטיני קיים אינטרס לעצירת הירי לעבר הדרום. עוד הם הוסיפו כי ישראל העבירה דרך מצרים מסרים לחמאס, לפיהם שקט יענה בשקט וכי ישראל לא מתכוונת להסלים את המצב.

בשעות הערב המוקדמות אמש נורו למעלה מ-15 רקטות ופצצות מרגמה על יישובי הנגב המערבי. אחת מפצצות המרגמה גרמה לפציעתו של חייל באורח קל. בשאר האירועים לא דווח על נפגעים. רקטת קסאם שנחתה באזור התעשייה בשדרות גרמה לדליקה. שתי רקטות נוספות נחתו בשטחים פתוחים במועצה אזורית שער הנגב, מהן אחת גרמה לשריפה.

זמן קצר לאחר מכן נורו שבע פצצות מרגמה לעבר המועצה האזורית אשכול. כתוצאה מהתפוצצות אחת מהן נפצע כאמור חייל צה"ל באורח קל. רקטות נוספות שנחתו ביישוב במועצת שדות נגב גרמו נזק לבתים. ביישובים הסמוכים לגדר המערכת הונחו התושבים להישאר בתוך המרחבים המוגנים מחשש להמשך הירי.

זמן קצר לפני חידוש הירי לעבר יישובי הדרום הזהירה הזרוע הצבאית של חמאס מפני מבצע צבאי ברצועה. דובר מטעם הזרוע הצבאית איים בחידוש ירי הרקטות לעבר תל אביב, ירושלים וגוש עציון. "האויב יודע שהמערכה הבאה הקרובה תהיה קשה", אמר דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם, אבו עוביידה, במסיבת עיתונאים בעזה.

שריפה בעקבות נחיתת רקטה בדרום
שריפה בעקבות נחיתת רקטה בדרום | צילום: ארכיון חדשות 10

"נראה שאתם מנסים לשכוח את ההפצצה שלנו, ואנחנו אומרים כי הטילים שלנו שהפציצו את תל אביב, ירושלים, גוש עציון וראשון לציון עדיין בראשכם. אנחנו נזכיר לכם את ימי הפחד", אמר דובר הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, אבו עוביידה.

זאת, תוך שהוא מציין את ירי הרקטות שבוצע בימי מבצע "עמוד ענן". "אנחנו מבטיחים לכם כי צעד טיפשי יהיה מספיק כדי להפוך מטרות שלא חשבתם עליהן לגחלים לוהטות", הוסיף.

עוד הוא הדגיש: "ההסלמה מחייבת אותנו להתכונן ואנחנו מוכנים לכל האפשרויות. לא נרשה ולא נקבל מאף אחד דרישה מאיתנו להתאפק. אנו לא עובדים אצל אף אחד".