דיווח: חוסל "מפקד חיזבאללה הבכיר ביותר מתחילת המלחמה"

לפי דיווחים בלבנון, צה"ל חיסל באזור העיר צור את טאלב עבדאללה, המכונה "אבו טאלב", מפקד יחידת א-נסר, שהיה אחראי על פעילות הארגון בגזרה המזרחית. יחד עם עבדאללה, חוסלו בתקיפה האווירית שלושה בכירים נוספים, לאחר שהתכנסו יחדיו באזור הקרוב לגדר הגבול

זמן צפייה: 00:53

בלבנון דווח הלילה (רביעי) כי חיסול משמעותי התרחש באזור ג'ויא שבעיר צור, שבדרום המדינה. לפי הנטען, צה"ל חיסל מהאוויר את טאלב עבדאללה המכונה "אבו טאלב", מפקד יחידת א-נסר של חיזבאללה. עבדאללה פיקד על כל פעולות ארגון הטרור בגזרה המזרחית.

לפי הדיווח, מדובר על החיסול המשמעותי ביותר שביצעה ישראל נגד בכיר חיזבאללה מתחילת המלחמה. בנוסף ל"אבו טאלב", חוסלו בפעולה שלושה בכירים נוספים: מוחמד סברה, סלים סופן וחוסיין מוחמד חמיד. ארבעת הבכירים התכנסו יחד בנקודה די קרובה לגדר הגבול, וצה"ל, לפי הדיווחים, ניצל את הגישה היחסית נוחה כדי לפעול.

בכיר חיזבאללה טאלב עבדאללה
בכיר חיזבאללה טאלב עבדאללה
טאלב עבדאללה עם קאסם סולימאני
טאלב עבדאללה עם קאסם סולימאני

בחודש שעבר דובר צה"ל אישר כי חיל האוויר תקף רכב במרחב העיר צור, וחיסל את המחבל חסין איברהים מכי, מפקד שטח בכיר בחזית הדרום של חיזבאללה. מדובר צה"ל נמסר כי חסין היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי במהלך הלחימה. במסגרת תפקידו עסק בקידום מתווים שונים נגד העורף הישראלי וכן בעברו שימש כמפקד גזרת החוף בארגון. לפי דיווחים בלבנון, פעיל נוסף בחיזבאללה נהרג בתקיפה.