הותר לפרסום: רס"ן במיל' איתי גלאה נהרג מפגיעת רקטה בצפון

רס"ן במיל' גלאה, בן 38 מרמת גן ששימש סגן מפקד פלוגה ביחידה 8679, נפל בעקבות פגיעת רקטה ששוגרה במסגרת המטחים הכבדים שנורו היום מלבנון על-ידי חיזבאללה בתגובה לחיסול בכיר ארגון הטרור באזור צור

רס"ן במילואים איתי גלאה
רס"ן במילואים איתי גלאה | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל התיר הערב (חמישי) לפרסום כי רב-סרן במיל' איתי גלאה, בן 38 מרמת גן, סגן מפקד פלוגה ביחידה 8679, עוצבת יפתח, נהרג כתוצאה מפגיעת רקטה בצפון.

אמש הותר לפרסום כי סרן איליי אלישע לוגסי, בן 21 מקריית שמונה, מפקד צוות בגדוד 75, חטיבת 'סער מגולן', נפל בשכונת ש'גאעייה שבצפון רצועת עזה, עקב פגיעת טיל נ"ט. באירוע שבו נפל, נפצעו באורח קשה שלושה לוחמים מגדוד 75. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים - ומשפחותיהם עודכנו. הבוקר הותר לפרסום שמו של סרן רואי מילר, בן 21 מהרצליה, מ"מ בגדוד רותם בחטיבת גבעתי, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה.

מתחילת המלחמה נפלו 678 חיילי צה"ל, בהם 322 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

מטחים כבדים לצפון
מטחים כבדים לצפון | צילום: כבאות והצלה לישראל
השריפות בצפון
השריפות בצפון | צילום: עובדי ויערני קק"ל

לאורך היום נרשמה עלייה משמעותית במספר השיגורים לצפון, בעקבות חיסולו אתמול של בכיר חיזבאללה אחמד נעמה נאצר. מטחים כבדים של יותר מ-200 שיגורים נורו משטח לבנון לעבר יישובי הצפון, מהגולן עד לגליל התחתון.

נפילות זוהו בשטחים פתוחים, ביניהם באזור הכינרת וצומת גומא ומרגליות. בנוסף, שריפות פרצו במוקדים שונים עקב השיגורים וברקע עומס החום הכבד. בתגובה להסלמה, צה"ל פתח בגל תקיפות של משגרים ויעדי חיזבאללה בדרום לבנון. בארגון הטרור איימו: "אם ישראל תפתח במלחמה כוללת - נתקוף במקומות שטרם תקפנו בהם".

מכבאות והצלה לישראל נמסר כי 25 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן בסיוע מחוז צפון, רשות הטבע והגנים, מועצה אזורית גולן וכיתות הכוננות פועלים במספר מוקדי שריפות שפרצו ברמת הגולן והגליל העליון לאחר מטח הירי הכבד מלבנון. לוחמי האש פועלים בעשר מוקדי שריפות, כשהמוקדים המרכזיים הם במרחב איילת השחר ומרכז רמת-הגולן. הכוחות פועלים לבלום את התפשטות השריפות בחסות הרוחות החזקות, תחת ההתרעות על ירי טילים וחדירות כלי טיס.

מטחים כבדים לצפון
מטחים כבדים לצפון

גורם בחיזבאללה אמר בנוגע לשיגורים: "מדובר בהשלמה לתגובה על החיסול של אחמד נעמה נאצר אתמול". עוד הוסיף כי "תקפנו מספר אתרים בגליל ביותר מ-20 כטבמ"ים, ושיגרנו יותר מ-200 טילים מסוגים שונים על אתרים ישראלים בגליל ובגולן". בכיר חיזבאללה איים: "נתקוף במקומות שטרם תקפנו בהם בישראל".

בקרב תושבי הצפון, רובם מפונים כבר חודשים רבים מבתיהם גם כך, התעורר זעם רב ותחושת תסכול בעקבות ההסלמה. ממטה "נלחמים על הצפון", המייצג מאות משפחות מפונים נמסר: "מדינת ישראל נמצאת כפסע מאיבוד הצפון. מדובר במלחמה לכל דבר ומדינת ישראל חייבת לנצח בה ולא להיכנע באמצעות הסכם. רק רצועת ביטחון בתוך לבנון תגרום לשקט לטווח הארוך. לא נשתוק אם לא תהיה תגובה מיידית, נצא לרחובות ונילחם על המדינה".

מטחים כבדים לצפון

כמו כן, מלובי 1701 המייצג את תושבי הצפון נמסר כי "מדיניות המגננה של ישראל הפקירה את תושבי הצפון, שמופגז ועולה באש בעשרות מוקדים, ואנו לא רואים את חרטומי המטוסים בדרך לביירות. לובי 1701 ותושבי הצפון כולו רואים הכל. - את חוסר התגובה, חוסר היוזמה והאומץ. לא נשלים עם זה. צפון ישראל בוער ובביירות הולכים לים. אם הממשלה והצבא לא יכולים להבטיח את ביטחון הצפון, תשימו את המפתחות, ואנחנו ניקח את האחריות לכך".