ואנס: איראן תציב נציג של משמרות המהפכה בקטר, ליד נציג סנטקום
סגן נשיא ארה"ב חשף בריאיון לאתר UnHerd כי סוכם עם טהרן על הצבת נציג ממשמרות המהפכה בדוחה, לצד נציג מפיקוד המרכז האמריקני "כדי למנוע עימותים עתידיים - תוך שמירה על זכותה של ישראל להגנה עצמית"
סגן נשיא ארה"ב, ג'יי די ואנס, אמר היום (חמישי) בריאיון לאתר UnHerd כי סוכם עם איראן שיוצב נציג ממשמרות המהפכה בדוחה, בירת קטר, לצד נציג מפיקוד המרכז האמריקני ("סנטקום") "כדי ליישב מחלוקות ולמנוע עימותים נוספים". במקביל, מקור איראני מסר לרויטרס כי נסיגה ישראלית מלבנון היא תנאי להסכם סופי בין איראן לארה"ב ומהווה "קו אדום".
ואנס התייחס גם לזכותה של ישראל להגנה עצמית, בדומה לכל מדינה אחרת באזור, והדגיש כי המטרה המרכזית היא להבטיח שלכל הצדדים תהיה היכולת להגן על עצמם במקביל לפעולות להפחתת ההסלמה.


בתוך כך, איחוד האמירויות, הנחשבת למדינה הפרו-ישראלית ביותר במועצת שיתוף הפעולה של המפרץ, מקיימת שיחות חסרות תקדים עם איראן ועם משמרות המהפכה בנוגע לתמריצים כלכליים. במסגרת המגעים המתנהלים בשווייץ, הושגה הסכמה עקרונית להקמת ערוץ תקשורת צבאי ישיר בין משמרות המהפכה לבין פיקוד המרכז של ארה"ב, סנטקום, וזאת במטרה למנוע הסלמות עתידיות.
מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, איסמאעיל קאאני, התייחס היום לנעשה בגבול הצפון והצהיר כי על ישראל לפנות את כל שטחי לבנון "היום - או שתיאלץ להימלט ממנה מחר".
מוקדם יותר פורסם בחדשות 13 כי ישראל נערכת לנסיגה חלקית מדרום לבנון - וגורם במזכירות המדינה האמריקנית אישר כי כוחות צה"ל החלו לסגת מחלק מאזור החיץ כ"מחווה של רצון טוב" כלפי ממשלת לבנון, וצבא לבנון יחל לתפוס את השטחים שמהם נסוג צה"ל. מנגד, קצין בכיר אמר כי עד כה לא הייתה נסיגה, ומקור צבאי לבנוני אמר לרשת אל-ג'זירה כי "לא תיעדנו כל נסיגה של הכוחות הישראליים מהשטח, הכוחות עדיין ממוקמים בכל האזורים שהם כבשו לאחרונה".


