החזית הצפונית: צה"ל מגבש תוכנית כניסה קרקעית ללבנון

פרסום ראשון: כחלק מההכנות לאפשרות של מלחמה בצפון, הרמטכ"ל הטיל על תא"ל במיל' צ'יקו תמיר, שגיבש את תוכנית הכניסה לעזה, את האחריות להכין כמה תוכניות אפשריות לפעולה קרקעית בלבנון בהיקפים שונים - תוך הפקת לקחים מהלחימה ברצועה

זמן צפייה: 01:39

פרסום ראשון: עקב האפשרות להתלקחות מלחמה כללית בצפון, צה"ל מכין את האופציה לפעולה קרקעית בלבנון: הרמטכ"ל הטיל על תא"ל במיל' משה צ'יקו תמיר לגבש תוכנית לפתיחת התמרון הקרקעי נגד חיזבאללה - ולשם כך העבירו מאוגדת עזה לפיקוד הצפון, כך פורסם הערב (חמישי) לראשונה במהדורה המרכזית.

תא"ל במיל' תמיר הכין את תוכניות הכניסה הקרקעית לעזה במלחמה זו, ולו יש ניסיון רב בגזרה הצפונית, כשבתפקידו האחרון היה סגן מפקד הגיס הצפוני. מפקד חטיבת גולני לשעבר יתכנן מספר תוכניות כניסה בהיקפים שונים, ביניהם כניסה מוגבלת, שמטרתה לדחוק את חיזבאללה שמונה עד עשרה קילומטרים מהגבול. התכנון ייעשה תוך יישום הלקחים המבצעיים מהלחימה ברצועת עזה.

תא"ל במיל' צ'יקו תמיר
תא"ל במיל' צ'יקו תמיר | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בתוך כך, הלחימה בגזרה הצפונית נמשכת, והיום שוגרו יותר מ-20 רקטות ו-2 כלי טיס בלתי מאוישים לעבר יישובי הגליל ורמת הגולן - ללא נפגעים. במקביל, בצה"ל מבהירים כי השמועות ש-15 במרץ מהווה יעד גבול עבור ישראל, שאם אחריו תימשך האש, צה"ל ייצא למלחמה - אינו נכון.