בכירים במערכת הביטחון: לא נוכל למנוע חזרת תושבים לצפון הרצועה

פרסום ראשון: הקבינט המדיני-ביטחוני ידון מחר בשאלת "היום שאחרי" ברצועת עזה, ועמדתם של ראשי מערכת הביטחון היא שבהתאם לנסיבות משפטיות ומדיניות - ישראל לא תוכל למנוע את חזרת תושבי צפון הרצועה לבתיהם במסגרת השלב הבא של המלחמה. הנימוק: לפי הדין הבינלאומי לא ניתן לפנות תושבים מבתיהם ללא הגבלת זמן

זמן צפייה: 02:43

פרסום ראשון: מחר ידון הקבינט המדיני-ביטחוני בשאלת "היום שאחרי" ברצועת עזה, והערב (רביעי) פורסמה במהדורה המרכזית עמדתם של בכירים במערכת הביטחון בסוגיה הרגישה הזו. עמדת ראשי מערכת הביטחון, שגובשה בימים האחרונים, היא שבהתאם לנסיבות משפטיות ומדיניות - ישראל לא תוכל למנוע את חזרת תושבי צפון הרצועה לבתיהם במסגרת השלב הבא של המלחמה.

באותה עמדה של ראשי מערכת הביטחון הם לא נוקטים בתאריך יעד למהלך הזה, אך גורמים מדיניים אמרו לחדשות 13 כי במהלך הדיונים עם הצמרת המדינית מדברים בכירים בצה"ל על שלב ג', כלומר השלב הבא של הלחימה, כיעד לחזרת התושבים לצפון הרצועה.

עזתים מתפנים לדרום הרצועה
עזתים מתפנים לדרום הרצועה | צילום: רויטרס

במערכת הביטחון מנמקים את העמדה הזו בין היתר בכך שלפי הדין הבינלאומי לא ניתן לפנות תושבים מבתיהם ללא הגבלת זמן, והדברים נאמרים כאשר בשבוע הבא צפוי להתחיל הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג נגד ישראל.