19 פצועים, בהם גבר במצב אנוש, מפגיעת מיירט ליד נהריה

גבר כבן 40 ואישה כבת 30 נפצעו אנוש ובינוני ממיירט ששוגר לכטב"ם ליד נהריה - ופגע בקרקע. צה"ל: "האירוע מתוחקר". עוד 17 במצב קל. אזעקות ברחבי הצפון, ברקע הכוננות לתגובת איראן וחיזבאללה - שטוען: "שיגרנו נחיל כטב"מים למטרות צבאיות"

זמן צפייה: 06:17

בזמן שישראל עדיין נערכת לתגובת איראן וחיזבאללה, נפצעו היום (שלישי) 19 בני אדם, בהם גבר כבן 40 במצב אנוש ואישה כבת 30 באורח בינוני מפגיעת מיירט של צה"ל ששוגר לעבר כטב"ם חיזבאללה אך  התפוצץ על כביש 4 באזור נהריה. עוד 17 במצב קל. הגבר נפצע ככל הנראה תוך כדי נסיעה בכביש 4, סמוך למזרעה, והתנגש בגדר הבטיחות ושאר הפצועים נפגעו מההדף. חיזבאללה קיבל אחריות על שיגור הכטב"מים לעבר מטרות צבאיות באזור עכו.

זירת הפגיעה באזור נהריה
זירת הפגיעה באזור נהריה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

תושבי הצפון, המיוצגים על-ידי מטה "נלחמים על הצפון", זעמו על חוסר התגובה לאחר המטח הקשה, ודרשו שמדינת ישראל תצא למלחמת מנע. מעיין בניזרי, תושבת הצפון וממובילות המטה, אמרה: "המציאות בצפון בלתי נתפסת ובלתי נסבלת. אין מקום יותר לרפיסות, וצה"ל חייב לצאת למתקפה עוצמתית ופגיעה קשה בחיזבללה לבנון ואיראן. הפגיעות הנפשיות שילדים חווים פה בצפון ואנשים שנהרגים כאן בקניות במשחק כדורגל בבית שלהם לא יכולים לעבור יותר על סדר היום, ואנו זועקים: ״תצילו אותנו ואת הצפון שלנו לפני שיהיה מאוחר".

רפאל סלאב, תושב קריית שמונה וממובילי המטה, הוסיף: "רבע מיליון אזרחים יורדים למקלטים בזמן שמדינת ישראל מחכה לתגובה מאיראן וחיזבאללה. כמה עוד הרוגים ופצועים נצטרך לספוג עד שנלמד להפסיק את משחקי המקרים ותגובות? הגיע הזמן לשנות את המשוואה ולגבות מחיר מלבנון ואיראן".

גבי נעמן, ראש מועצת שלומי, אמר לחדשות 13: "הגיע הזמן לעשות סוף למלחמה הזאת, וככל שהממשלה מדשדשת במקום בדרך הזאת של התשה, אנחנו נמצא את עצמנו בסוף במלחמה גדולה מאוד. יש לטפל בחיזבאללה בכל הכוח הנדרש, ויש לצה"ל את הכוח. תעשו סוף למלחמה, כנסו ללבנון, תנו מכה חזקה מאוד לחיזבאללה, שמאיים עלינו יום ולילה ופוגע בנו. צריך לעבור מהדרום לצפון, אם לא נעשה זאת נצא רק יותר מסובכים עם כל העולם, בסוף חיזבאללה יישאר על כנו ויחסל את כולנו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408061223' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד התקיפה בדרום לבנון' poster='' kid='1_6hhp68gm' duration='8']

מוקדם יותר אישר צה"ל כי חיל האוויר, בעזרת הכוונה מודיעינית, תקף מבנה צבאי ששימש את ארגון חיזבאללה במרחב נבטיה שבדרום לבנון. לפי דיווחים בלבנון, ארבעה בני אדם נהרגו בתקיפה, ומספר אנשים נפצעו. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב אל-חיאם.

חילופי אש בגבול הצפון
חילופי אש בגבול הצפון (ארכיון) | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו ממצרים, שר החוץ של לבנון עבדאללה בו-חביב אמר כי "אנחנו מנסים למנוע תגובה של חיזבאללה שתוביל לפתיחת מלחמה". הוא הוסיף כי "הצעד הראשון לעצירת ההסלמה הוא הפסקת התוקפנות הישראלית ברצועת עזה, כדי שכל האזור כולו יהיה מוגן מפני ההשלכות של מלחמה אזורית".